Push Bildirimleri Nedir? Push Bildirim Nasıl Yapılır?

Share:

push-bildirimleri-nedir-push-nasıl-yapılır

 

  Push bildirimleri, özellikle bir web sitesinden veya uygulamalardan gelecek yeni bilgileri kaçırmamak için takibe almaktır. Web push bildirimleri hedef kitle ile bağlantı kurma ve eğilimlerini öğrenmede oldukça faydalıdır. Bu fayda fırsata çevrildiğinde kullanıcı ağı genişler ve büyüme oranları yükselişe geçer. Push ile gelen ziyaretçilerin bağlılıkları sayesinde yeni gelen ziyaretçiler artarak abone olmaları sağlanır. Merak ettiğiniz ve çözüm aradığınız marka veya bilgilendirici alanlara abone olmanın yararlı olması için abone olduğunuz yerin sonraki tavırları ve size bakış açısı çok önemlidir. Sizi kazandıktan sonra reklamlara boğmak ve sizi ilgilendirmeyen bilgiler de dahil her şeyi sunmak itici kaçabilir. Ziyaretçilerle etkili bir iletişim modeli seçerek isteklerine göre bir çizgide durmalısınız. 


  Push bildirimlerde bir çok avantaj vardır ama en önemlisi kullanıcının o an sitenizde olmasa bile yeniliklerden e-posta yoluyla haberdar olmasıdır. Böylece takip eden kişinin online olması durumunda +1 ziyaretçi olarak kazanılması büyük ihtimaldir. Gelen bildirimler dikkat çekecek şekilde olur ve tarayıcılara göre değişiklik gösterebilir. 


Push Bildirimleri Nasıl Çalışır?


  Sitesi veya uygulaması olan herhangi bir işletme tarafından bu yöntem kullanılabilir. Ayrıca bir maliyet veya işlem gerektirmez sadece abonelik sistemine ait javascript kodunu alarak kendi sayfanızda head bölümünde etkinleştirmiş olmanız gerekir. Genellikle uygulama indirirken paket halinde push bildirimleri alacağınızı onaylarsınız ama onay süreci tamamen size aittir. Uygulamayı kullanmak için izin vererek devam etmeniz bazen mecbur tutulabilir. 


  Push bildirimleri hoşuma gidiyor ve takipçi kazanmak için sitemde kullanmak istiyorum diyenler için kodu yerleştirdikten sonra ziyaretçilere kayıt olma isteklerini soran kutucuk çıkar ve "izin ver" "engelle" veya "kabul ediyorum" "reddet" gibi iki seçenek sunulur. Bu kayıt kutusu farklı tarayıcılarda farklı görünümler ve yerleşim alabilir. Kabul etmeleri halinde her yeni güncel paylaşımda o kişiye mesaj iletilecektir. Kabul edilmezse sadece sayfanızı ziyaret ederek sonraki bilgilerden istifade etmeyecekleri anlamına gelir. Özellikle süresini ayarlama şansınız olduğunda ilk süreleri hedeflemek önemlidir. Çoğu ziyaretçi bir kaç dakika sürmeden sayfanızı terk edebilir. Bu yüzden ilk 10-15 saniye içinde bildirim sunmak onları kazanmak açısından önemlidir. 


  Sizi farklı kılan ve değerli yapan bu süreci işletme yönteminizdir. Kaliteli ve kullanıcı odaklı bir site zorlama veya engelleme yapmaz. Ziyaretçilere kolayca reddetme seçeneğini sunar ve listeye dahil olmak kadar çıkmanın da kolay olduğunu gösterir. Ne kadar site sahibi olsanızda sizde başka siteler için potansiyel ziyaretçisiniz ve kötü yönetilen bildirim tuzağına düşmüşlüğünüz vardır. Ziyaretçileri sayfanıza geldiğine pişman ederek olur olmadık reklamlarla sıkmak yerine sadece ilgilendikleri konularda bildirim yapmak ve istemediklerinde kolayca çıkmalarını sağlamak en doğrusudur. 


Push Bildirimler İçin Örnek Servisler

  • OneSignal: Sizi kolayca yönlendiren ve kullandığınız servise göre kod sunan basit bir servistir. 
  • SendPulse: Türkçe dil desteği ile tüm cihazlar ve tarayıcılar için kullanımı uygundur.
  • Wigzo: Blog yazarları için önemlidir ve 500 aboneye kadar ücretsiz faydalanabilirsiniz. Daha fazla hizmet için üyelik gerekir.
  • FoxPush: Kullanmayı deneyeceğiniz değerli bir servistir. %20 geri dönüşü garanti eder.
  • Pushcrew: İlk bildirim sistemi olarak bilinir. Temiz arayüzü ve basit bir kaç adımla kullanıma hazır olabilirsiniz. 
  • Pushengage: Kullanımı basit ve değerlendirilmesi gereken önemli bir servistir. 

Push Bildirimleri Neden Önemlidir?


  Yüksek rekabet ortamında kullanıcının dikkatini çekmek için bu bildirimler çok önemlidir. Şöyle ki Amerika da ortalama bir akıllı telefon kullanıcısı günlük 46 push bildirim alıyormuş. Kullanıcılarla iletişimi geliştirerek mikro çözümler üretmeye yardımcı olur. Dönüşüm oranını artırarak takipçi olmayanları kazanmak için etkin çözümler üretmek sitenin potansiyeline katkı sağlayacaktır. Kişiselleştirilmiş ve zaman duyarlı gibi gelişmiş bildirimler trafiği doğru yönlendirmek ve maksimum fayda açısından değerlidir. 


Push Bildirimleri Detaylandırma Şeması


  Bildirimler kullanılmaya başlandığından beri diğer her şeyde olduğu gibi gelişmelere açıktır. Pazarlamacılar yararlı her yöntemi uygulamaya koyarak en iyi sonucu hedeflerler. Sonuçları en üst seviyeye çıkarmak ve en iyi çözümleri sunmak için yapılandırma ile unsurlar değerlendirilir. Değerli bir bildirim için mesajı bileşenlerine ayırdığımızda;

Başlık (Title): Kullanılan tarayıcıya göre değişiklik olabileceğinden sınırlandırma yaparak olası bozuklukların önüne geçebilirsiniz. Başlığınızı 20-30 karakter uzunluğunda tutmanız etkileşimi artıracak ve mesajı doğru verecektir. 

Açıklama: Mesajın içeriğinden bahsederek kullanıcıya sunulan bölümdür. Genelde standart hale gelen "yeniliklerden haberdar olmak için abone olmak ister misiniz?" gibi cümleler kullanılabilir. Karakter sınırlaması burada da önemlidir. 

Url: Bildirim gönderen sitenin link adresidir. Böylece kullanıcı hangi siteye abone olduğunu görerek işlemi ona göre değerlendirir. 

Görsel: Siteniz ile bütünleşmiş ve marka değerinize katkı sunacak bir görselden faydalanarak kullanıcı kafasında yer edinme ve abone olarak kazanma konusunda yardımcıdır. Sizin bildirimdeki yüzünüzdür. Boyutlar değişiklik gösterse de genelde 192x192 gibi boyutlarda olur. 

Butonlar: Ziyaretçileri iknadan sonraki kabul veya red aşamasıdır. Burada sunduğunuz seçenek veya yönlendirme şekliniz kullanıcıları etkiler. 


Push Bildirimlerin Seo İçin Önemi


  Push bildirimleri ile elde edilen kazanç sosyal medya hesaplarınız üzerinden gelen ziyaretçilerden elde ettiğinizden eksik değildir. Ücretli reklamlar vererek sağlamaya çalıştığınız fayda aslında bildirimlerle aynı hedefe yöneliktir. Hepsi önce ziyaretçi kazanmak sonra da onu takipçi haline getirmek için önemlidir. Seo da bir çok unsurun bir araya gelmesi ile arama motorları için sayfanız hakkında bir imaj oluşturulur. Push bildirimleri imajınıza doğrudan katkı sağlayacak değerli bir kanaldır. 

  Ziyaretçiler sunulan daveti bilerek kabul ederler ve sonrasını takip ederler. Burada sitelerin yapması gereken alakalı içerikler sunmak ve sağladığı fayda ile ziyaretçilerin takipçi olarak kalmalarını sağlamaktır. Nasıl olsa takipçilerim artıyor diyerek olmadık reklamlar ve alakasız yazılar göndermek seo içinde sitenizin akıbeti içinde olumsuz sonuçlar doğurur. Seo için sağladığı fayda arama motorlarına verilen mesajdır. Aynı ziyaretçilerin tekrar ziyarette bulunmaları sizin faydalı olduğunuzu ve değerli bilgiler paylaştığınızı simgeler. Arama motorları yaptıkları ziyaretlerde bunu değerlendirerek sizin konumunuzu iyileştirebilir. Google genelde ödüllendirme sistemine sahip olduğu için ne kadar mutlu ziyaretçi o kadar iyi sıralama diyebiliriz. Push bildirim bütünün bir parçası olduğu için değerli bir site veya uygulama olmak istiyorsanız kriterlere sadık kalmalı ve yanıltıcı durumlardan kaçınmalısınız. Seo kriterlerine uymak aslında sitenizin ömrünü uzatarak geleceğine yatırım yapmaktır diyebiliriz. 


  Push bildirimleri dönüşüm oranlarını artırmak, hedeflere doğru mesaj ileterek yönlendirmeyi sağlamak, bildirim kullanmayan rakiplere göre avantaj sağlamak, marka bilinirliğine katkı sağlamak, genelde trafiği artırarak sayfaya değer katmak gibi faydaları olan önemli bir bir pazarlama kanalıdır.

Hiç yorum yok

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösterin.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat edin.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayın.
4) Yorum yaparken link eklemeyin.

Seo Teknikleri ve Blog ipuçlarını alarak daha fazla ziyaretçi ve en yüksek verimi hedefleyin.