Sosyal Medya Seo ve Reklam Hangisi Daha Önemli

Share:

  Dijital pazarlamada kazanç konusunda son yıllarda dengeler çok değişti. İnternetin etkisi ile büyük markaların buraları hedef kitle olarak görmesi ve arama motorlarının bu konudaki inanılmaz çalışmaları rekabeti artırdı. Teknik detaylardan anlamak gerektiği kadar hedef kitleyi tanımakta çok önem kazandı. En yüksek getiri için hangi yöntemlerin daha iyi olduğuna karar veremeyenler için bu yazıyı sunmak istedim. Her yöntemin doğru uygulandığı sürece faydası olacaktır ama burada en az maliyetle en maksimum faydayı gözetmek gerekiyor. Başlıktaki sırasıyla yola çıkarsak öncelikle sosyal medyayı ele alalım.

Sosyal Medya Pazarlama Yöntemi


  Bu alanda en bilindik ve güvenilir olan Facebook, Twitter, İnstagram gibi popüler alanlara yönelebiliriz. Burada elde edilen takipçiler ile ulaştırmak istediğiniz mesaj daha hızlı ve kolay ulaşır. Bu yöntemle marka bilinirliğiniz artar ve hedef kitlenize ulaşmış olursunuz. Burada önemli olan nokta ulaştığınız hedef kitlenin bağlılığını kazanmak ve onlar için güncel veriler paylaşabilmektir. 

 İçerik, Kitle ve Başarı


  Sosyal medyalarda içerik hazırlarken kriterleri düşünmekten çok yaratacağı etkileri düşünmek gerekir. Bu içerikler internet sayfanızdaki gibi kalıcı olmaktan çok hızlı tüketilen ve anlık bilgiler veren türdendir. İnsanlar sosyal medyada gezinirken ilgisini çeken, eğlenceli ve iyi hazırlanmış görsellere bakmayı severler. Görsel ekleyerek paylaştığınız bir içerik hiç görsel eklemeden paylaştığınız içerikten %53 daha fazla beğeni alıyor. 

  Hedef kitle seçiminde sosyal medya hesapları daha pratiktir ve sonuca odaklıdır. Yerleşik hedefleme seçenekleri, kullanıcı eğilimleri ve konuya uygun etiketleme sayesinde kimlerin sizi görmesini istediğinizi kolaylıkla belirleyebiliyorsunuz. Kitlenizin kim olduğunu saptamak ve onlara ulaşmak bu mecralarda oldukça kolaydır. Dikkat edilmesi gereken yer hedef kitlenizi tanımlamak ve içeriğin doğru kitleyle buluştuğuna emin olmaktır. Böylece daha çok geri dönüş ve daha çok marka bilinirliği olacaktır. 

  Sonuç olarak bu yöntemle başarı oranı yüksektir. Sosyal medya üzerinden alacağınız trafikler organik olduğu için sıralamanızda da etkisi vardır yani doğrudan seo için faydalı olur. Sosyal medya bir çok açıdan avantajlı olmasına rağmen en büyük dezavantajı içeriklerin zaman akışında kaybolmasıdır. Sosyal medya sahip olduğu trafikle çok hızlı kendini yenileyen bir sistem. Burada paylaşımlar olacağı için sizin içeriğiniz hızlıca alt sıralara ilerler. Böylece daha az kişinin görmesine ve geri dönüş sağlamasına neden olur. Her şeyi bir arada düşündüğümüzde pazarlama açısından sosyal medya büyük bir nimet ve kullanılması gereken büyük bir güç. Biraz çabayla büyük başarılar kazanabilirsiniz. 

✪ Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Yöntemi 


  Seo da amaç büyük oranda arama motorlarına yöneliktir ve kalıcı sonuçlar içindir. Burada elde edeceğiniz sıralama sayesinde hedef kitleye ulaşır ve marka bilinirliği oluşturursunuz. Bu yöntemde doğru sonuçlar almak için ardı sıra gelen kriterlere dikkat etmek ve sayfanızda doğru uygulamak gerekir. Arama sonuçlarında üst sıralara nasıl çıkılır?

İçerik, Kitle ve Başarı


  İnternet sitesi için içerik hazırlarken daha derinlemesine bilgiler hazırlanmalı, kitlenin dikkatini çekmeli ve birbiri ile çelişmeyen tutarlı sonuçlar doğurmalıdır. Burada içerik hazırlarken ilgi çekmesi kadar kriterlerde göz önünde bulundurulmalıdır. Biraz daha teknik detaylar ve temel düzeyde seo bilgisi gerektirir. 

  İçeriği kullanıcılar için hazırlamak gerektiğinden doğru anahtar kelimeler bulunmalı, hedef kitle seçilmeli ve konunun arama terimlerine göre dağılımı bilinmelidir. Böylece kalıcı bir yazı için ana hatlarıyla haritası çıkarılmış olur ve özgün bir içerikle sonuçlanmış olur. İnetrnet sitesinde asıl odaklandığınız konulara göre genel bir hedef kitleniz olur. Ancak hazılayacağınız yazıya göre bu hedef kitlelerde değişimler meydana gelebilir. Buradaki hedef kitle hem yerleşik hemde dağınık olabilir. Hedef kitle belirleme ve ulaşma konusunda seo yöntemi biraz daha zordur. 

  Arama motoru optimizasyonu (seo) büyük oranda uzun vadeli bir süreçtir ve devamlılık gerektirir. Özellikle rekabet ettiğiniz anahtar kelimelerde diğer sitelerin önüne geçmek sabır ve bilgi gerektirir. Analiz için var olan araçları kullanarak nerede eksik kaldığınız ve içeriğinizin aldığı geri dönüşleri inceleyebilirsiniz. Seo ile sitenizde başarı yakalayamazsanız sosyal medya üzerinden yakalayacağınız başarı da topal kalır. Bir bütünün iki parçası gibiler ve ayrı düşünüldüğünde arzu edilen seviyelere ulaşmak mümkün olmaz. Sosyal medya hesaplarında alacağınız anlık geri dönüşleri doğru uyguladığınız seo ile desteklemezseniz şöhret basamaklarını tırmanmadan yok olursunuz. 

✪ Reklam ile Pazarlama Yöntemi


  Reklam vererek pazarlama yapmak ve geri dönüş almak çok kullanılan yöntemdir. Hazırladığınız bütçe ile belirlediğiniz hedef kitleye ulaşmanız çok kolaydır. Hızlı ve bir süreç dahilinde mükemmel geri dönüşler alınır. Sadece reklam vermek yeterli mi? Hayır. Reklam vermek kısa vadede mantıklı ve etkili bir girişim ancak sadece bu yönteme sırtınızı dayadığınızda çok miktarda paralar duman olur ve tıklamalar takibe dönüşmeyebilir. 

 İçerik, Kitle ve Başarı


  Buradan kalıcı bir bağlılık yaratmak için diğer yöntemlerde olduğu gibi anlaşılır ve doğru bilgiler içeren içeriklerden oluşan bir site olmalıdır. Ziyaretçiler reklama tıklayarak geldiklerinde vaat edilen bilgi ile örtüşmeli ve tatmin etmelidir. Reklam verirken derinlemesine hedef kitle analizi yapılabilir ve tam da istediğiniz kitleye reklamlar gösterilebilir. Maksimum verim almak ve çok kişinin reklamınızı tıklamasını sağlamak için iyi bannerlar hazılanmalı ve ilgi çekici görseller eşliğinde sunulmalıdır. Cazip gelmeyen bir reklama kimse tıklamak istemeyecektir. Ancak bir teklif veya öneri ile geldiğinizde ve merak uyandırdığınızda geri dönüşler artarak devam eder. İçeriklerinizde reklamınız kadar tatmin ettiğinde iyi strateji sonucu kalıcı ziyaretçiler kazanırsınız. 

  Hedef kitlenizi belirledikten sonra hazırladığınız reklamlardan sonuç almak için arama terimlerine de odaklanmanız gerekir. Kitleniz hakkında topladığınız ayrıntılı bilgileri arama motorlarında nasıl aranacağına uyarladığınızda sitenizde yükselişler başlar. Reklam bittiğinde yükselen trafik belli seviyelerde kalmıyorsa hata var demektir. Reklamlar marka bilinirliğinde en etkili yöntem olsa da kalıcı kitle edinmede sosyal medya ve seo işbirliğine ihtiyaç duyar. 

  Reklamlar ne seo kadar çaba gerektirir ne de sosyal medya kadar kolaydır. Hedef kitle ve arama hacmi yönünden biraz çaba gerektirse de alınacak sonuç bakımından oldukça hızlı ve etkilidir. En büyük dezavantajı başarı için ayırmanız gereken bütçedir. Diğer yöntemler daha çok araştırmaya yönelik olsa da reklamlar doğrudan parayla olacak yöntemlerdir. Seo uzmanları ve sosyal medya uzmanları da bu konuda yardımcı olan profesyonel iş bilenlerdir. Sizin tek başınız yapacağınız işlerden %40-50 daha fazla verim alabilirler. 

Hiç yorum yok

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösterin.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat edin.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayın.
4) Yorum yaparken link eklemeyin.

Seo Teknikleri ve Blog ipuçlarını alarak daha fazla ziyaretçi ve en yüksek verimi hedefleyin.