İçerik Hırsızlığı Şikayeti Nasıl Bildirilir?

Share:
kopya-içerik-nasıl-şikayet-edilir


 İçerik hırsızlığı şikayeti ile emek vererek hazırladığınız yazıları izinsiz başka sitelerde gördüğünüzde bildirimde bulunabilirsiniz. Verdiğiniz link hakkında araştırma yapıldıktan sonra Google tarafından cezalandırılacaktır. Özgün içerik ve tasarım için kendimizi o kadar çaba içinde bulurken bir anda kendi yazılarımızı ve hatta temamızı başka biri tarafından kullanılırken görmek üzüntü verici. Aldıkları yazının akıbetini, ne anlattığını, hangi süreçlerden geçerek bir makale olduğunu bilmeden hırsızlık yapmak her şeyden önce ayıptır. 

  Google aramalarında belirlenen kriterler içinde özgün olmakta geçerliliğini koruduğundan bir nebze koruma olduğunu söyleyebiliriz. Ancak kaybedilen ziyaretçi, sıralamadaki dalgalanma ve bozulmuş sinirler cabası oluyor. Blogger güncellemesi, google algoritma güncellemeleri derken sıralamadaki değişiklik ve sorunları araştırırken rastgele bir blog sayfasına (https://mhtysr.blogspot.com) denk geldim. Benim bir yazıma link verilmiş herhalde diyerek merak ederek tıkladım. Blog sayfasına girdiğimde eskiden kullandığım tema üzerinde neredeyse tüm yazılarımı gördüm. Benim dışımda bir kaç çalınmış yazı daha vardı ama sayfa bana ait gibi. Hatta para karşılığı aldığım tanıtım yazılarını bile eklemişler. İyi iş valla bilseydim aldığım parayı da bölüşürdüm:) Sayfada düzenleme bile yapılmamış sadece yazılar eklenmiş ve öylece kalmış. Paravan blog yapılmaya mı çalışılmış anlamadım ama durum can sıkıcı seviyede olduğundan gerekli işlemi yaptım ve ilgileniyorum. 

  Bir kaç kere daha böyle içerik hırsızlığı ile uğraşmıştım. Bu ne ilk ne de son olacak ama bir yerde insan utanır. Fikir almak ve onu kendi dilinden anlatmak başkadır olduğu gibi kopyalamak başka. Neyse böyle durumlarda ne yapmak lazım? Google bu tür içerik hırsızlıklarında ne gibi yaptırımlarda bulunuyor? Öncelikle ilk yapılması gereken sayfanın sahibi ile iletişime geçmek buna son vermesini söylemektir. Sonuç alınamazsa  https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport?hl=tr linkine tıklayarak şikayette bulunmaktır. Aşağıdaki görselde sıralandığı gibi şikayet konunuzu seçerek "Webspam bildir" butonuna tıklamanız yeterli. Açılacak sayfada şikayet edeceğiniz sayfanın linkini ve arama sorgusundaki ispatınızın linkini ekleyerek derdinizi anlatan bir açıklama yazarak bildirimde bulunuyorsunuz. 


webspam-bildir-ile-şikayet-etme


  Dikkat edilecek önemli nokta index alma hızınız. Aynı yazı sizden önce başka sayfada index almışsa kopya işlemi size dönebilir. Bu durumdan kurtulmak için her yeni yazı yayınladıktan sonra kendiniz manuel olarak dizine ekleyin. Google Search Console üzerinden "Url Denetimi" bölümüne yeni yazınızın linkini yazarak ekleyebilirsiniz. Sonuç olarak yazılarınızı düzenli olarak takip etmenizi ve kopya içerik keşfettiğinizde şikayette bulunmanızı tavsiye ediyorum. Hak aranmadığında buna benzer haksızlıklar çoğalacak ve sonunda emek verenler zararlı çıkacak.  


6 yorum:

  1. Merhaba ben de bu şekilde birçok yazımı kopyalayanı şikayet ettim işe de yarıyor o linkler yokoluyor ortadan ama yenisi çıkıyor🙄. Yeni search console da manuel eilemeye gerek yok diye hiç yapmıyordum tekrar inceleyeyim. Bir de googledan analytics tag ı değistirin diye mail geldi bunu yapmamız gerekiyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yeni yazı yayınlandığında manuel dizine eklemek önemli..Analytics tag kodunda yanlışlık varsa ve ziyaretçileri göstermiyorsa yenilemek gerekir. Sorun yoksa değiştirmek anlamsızolur.

      Sil
  2. Zaman zaman mülk isabet almıyor uyarısı alıyorum onunla ilgisi olabilir mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, onunla alakalı olabilir çünkü aksi halde sayfa ziyaretçi almadığından isabet olmaz.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim değiştirmeyi deneyeceğim umarım beceririm ☺️

      Sil
  3. Sonuna kadar katılıyorum sana. işe yarar umarım ben de bildirim yaptım.

    YanıtlaSil

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösterin.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat edin.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayın.
4) Yorum yaparken link eklemeyin.

Seo Teknikleri ve Blog ipuçlarını alarak daha fazla ziyaretçi ve en yüksek verimi hedefleyin.