E-Ticaret Sitelerinin Mükemmel Satış Stratejileri

Share:
İnternet-alışveriş-sitelerinde-pazarlama-yöntemleri


  E-ticaret yöntemiyle alışveriş artık oldukça popüler ve kullanışlı oluyor. Son bir kaç yılda büyük atılımlar ve yeni markalar eklenmesiyle e-ticaret sektörü milyar dolarlık değerler kazanmaya başladı. Böylesine büyük sektör haline gelen e-ticaret için sitelerde mükemmel stratejiler ile karar verme sürecine etkilenmeye çalışılıyor. İnternet üzerinden alışveriş artık bir pazarlama savaşı durumuna dönüştü. Rekabet çoğaldı ama müşteriler almaya hazır olduğunda tek yapılması gereken onları ikna edebilmek. İşte bu yazıda e-ticaret sitelerinin karar verme sürecini nasıl etkilediklerini size anlatmaya çalışacağım. 

E-Ticaret Sitelerinde Müşteri Kararlarını Etkileme

Aciliyet Hissi Uyandırma

  Bu yöntem neredeyse tüm alışveriş sitelerinde uygulanır oldu. Çünkü sonuç oldukça etkili ve karlı. Alınmak istenen ürün hakkında sınırlı sayıda kaldı veya stoktaki son ürünler gibi kısıtlayıcı bilgiler verilmesi alıcıdaki algıyı değiştirerek satın almaya yöneltir. Müşterileri ikna etmek ve ürünü değerli hale getirmek için "Stoktaki son 3 ürün" mesajı çok etkilidir. 

  Zaten karar verme aşamasında olan birisi için bu algı etki yapar ve kısa bir düşünme süresi olacağından kaybetmek istemez. Bir de bu taktiği belli süre aralığında sınırlı tutarsanız ve süre sonunda fiyat değişeceğini vurguladığınızda ikna işlemi daha hızlı tamamlanır. 

Fırsatları Değerlendirme

  Her ülkenin ve bölgenin kendine göre önemli günleri ve küresel ölçekte etkili indirim zamanları vardır. Yılbaşı öncesi indirim, Black Friday, Bazı ülkelerde Ağustos ayı büyük indirimlerin olduğu zamanlardır. Bunların dışında sitelerin kendilerince duyurdukları indirim günleri de vardır. Böyle zamanlarda ihtiyaç olmasa bile indirimli ürünleri kaçırma korkusu hakim olur ve karar etkileme gerçekleşir. Ürünün normal fiyatı ile altındaki yeni fiyatı renkli olarak vurgu yapılarak kaybedeceğiniz miktar hatırlatılır. 

  Böyle zamanlarda fiyatlar gerçekten de aşağıya çekilir ve sürümden kazanılır. 1000 tl değerindeki bir ürünü 700-800 tl gibi fiyatlara almak ikna edici olabiliyor. Normal zamanlarda müşteri eğilimi en iyi ürünü en ucuza satın almaktır. İndirim günlerinde fiyatından çok elde edeceğiniz avantaja bakarak satın alırsınız. 

Sepetteki Ürünleri Hatırlatma

  Tüketiciler siteleri gezerken herhangi bir ürünü veya bir kaç ürünü sepete ekleyip, satın alma işlemini tamamlamadan çıkabiliyorlar ve daha sonra unutarak geri dönmüyorlar. Bunu yapanların oranı tüketiciler içinde neredeyse üçte ikisi kadardır. Pazarlama stratejisi burada devreye girerek hatırlatma mesajları ve benzer ürünler üzerinden sizi geri çağırmaya başlar. Sitelerde sepette ürün olduğunda veya siteyi gezerken göreceğiniz şeylerden ilki "Hemen Al" butonu ile belli bir değerde ürün alınca geçerli olan kuponlar olacaktır. Dünyada en çok satış yapan Çin merkezli Aliexpress sitesi bu tür taktikleri çok iyi uygular. 

  Alışveriş yapılmadan çıkıldıktan sonra alınan mailler üzerinden tekrar geri dönüldüğünde %40'a yakını ürünü alarak alışverişi tamamlıyor. Ayrıca sepette ürün bırakıldığında "Size Özel Kargo Ücretsiz" gibi yöntemlerde dikkat çekiyor.  

Ürün Bilgileri

  E-ticaret siteleri satacakları ürün veya hizmeti değerlendirmek üzere puanlama sistemi koyar ve tüketicilerin onayına sunar. Böylece alışveriş deneyimi yaşayanların memnuniyet oranlarını belirleyerek onları potansiyel diğer müşterilere aktarır. Böylece yüksek puanlı ürünler karar vermede daha etkili olur ve satış yapılır. 

  Bunun dışında tüketicilerin dikkat edeceği ve sitelerin önem verdiği bir diğer alan tüketici yorumlarıdır. Her ürünün altında karar verme sürecinden satın alma tamamlanıncaya kadar ki süreç için yorumlar yapılır. Ürün hakkında bilgiler verilerek görüldüğü gibi olduğu veya dikkat edilmesi gereken noktalar olduğu belirtilir. Burada 5 yıldız üzerinden verilen yorum puanına ve yorumların etkisine odaklanmak gerekir. Olumlu yorumlar fazla dikkate alınmamalı çünkü size faydası olmaz ve bazıları sahta olabilir. Genelde olumsuz yorumlara ulaşırsanız aradığınız cevapları daha kolay bulabilirsiniz. 

Avantajlı Teklifler

  Sitelerin hepsinin kendine göre rekabet etme gücü ve bir kitlesi var. Gelen ziyaretçileri tüketici haline dönüştürmek için güzel deneyim yaşatmış olmak gerekiyor. Tüketici kazanmak ve cazip durumlar yaratmak için "Ücretsiz, Kargo, Bugün Teslimat, Kolay İade, Sepette İndirim" gibi sık karşılaştığımız yöntemler bizi karşılar. Site pazarlama stratejisi doğrultusunda sizi yönlendirmeye çalışır ve bunun için bu adımları atar ama tüketiciler de bir o kadar bilinçli olmalı ve fiyat analizi yapabilmelidir. Bazı zamanlar kargo bedava zannederken aslında üzerine eklenen fiyattan alışveriş yaptığınızı bilmelisiniz. Bunun için güvendiğiniz bir kaç siteden karşılaştırma yaparak doğru fiyata ulaşmalısınız. Unutmayın yapacağınız her avantajlı alışveriş aile bütçenize olumlu etki yapacaktır. 

Benzer Ürünler Stratejisi

  Siteler gelen her müşterinin gezdiği ürünleri ve satın aldığı ürünleri hafızaya alarak daha sonra kullanır. İnternette herhangi bir iş için gezinirken reklamlarda daha önce aldığınız veya almak istediğiniz ürünlerin reklamlarını görürsünüz. Bu mesaj sayesinde sepette unutulan veya sonraya ertelenen alışverişler tamamlanmaya çalışılır ve genelde etkili olur. Siz hiçbir şeyden habersiz gezinirken alışveriş robotları sizi rahat bırakmaz ve türlü türlü ürünler ile avantajlarından bahsetmeye devam eder. İşte bu mükemmel yöntemler sayesinde e-ticaret bugün dev bir sektör halini aldı.

Tercih Edilme Sebebi

  E-ticaret siteleri sadece avantajlı fiyatlar ile tüketici kazanamazlar. Hatırı sayılır bir kesimde avantajların yanında sitenin güvenilirliğine bakar. Satış öncesi ve sonrası, iade ve değişim gibi yöntemlerin nasıl uygulandığını sorgular. Büyük bir hedef kitlesi olan ve büyük yatırımlar yapan bir çok site bu konuya zaten önem verir ama ne kadar doğru uygular işte orası deneyime kalıyor. Çünkü çağrı hizmetinden, şikayet hatlarına kadar ne derece sorun çözdüğünüzle alakalıdır. Tüketicilerin memnuniyeti ve referansı çok önemli olduğundan sitelerde satış stratejisi olarak ve tercih unsuru olarak güvenilirliği de ekleyebiliriz. 

Marka Bilinirliği

eticaret-sitelerinin-ziyaretçi-kanalları


  Bu bölüm tüketici kazanmak için elbette ama daha çok siteyi duyurma ve geliştirme amaçlı diyebiliriz. Siteler kendilerinde ne kadar yenilik yaparlarsa ve ne kadar hızlı olurlarsa o kadar geri dönüş alırlar. Tüketiciler internet ortamından geleceği için hangi yöntemlerin daha etkili olduğu ve nereye yoğunlaşmaları gerektiğini belirten tablolar incelenir ve analizler yapılır. Gerekli kodlamalar ve kriterlere uyularak tüketici çekmek ve bilinir bir marka olmak hedeflenir. Bunun için en bilindik işlem reklamdır ve etkili bir yöntemdir. Siteler verdikleri reklamlar sayesinde daha kolay ziyaretçi alır ve onları kalıcı hale getirmek için çabalar. 

  Başarılı olan sitelerin trafik kaynakları yukarıdaki görselde olduğu gibidir. Bilinen bir marka haline geldikten sonra doğrudan sitenin ismi veya url adresi girilerek siteye ulaşılır. Aynı şekilde google aramalarında ürün aranırken yine marka değeriniz sayesinde tercih edilerek tıklanırsınız. Bu iki yöntemle elde edeceğiniz toplam trafik %80'den fazla oluyor. Geri kalan %20'lik kısımın neredeyse yarısını tavsiyeler yani önceki ziyaretçilerin referansı ile gelenler oluşturuyor. Sosyal medyalar çok etkili sistemler olsa da alışveriş çılgınlığındaki payı beklenenden oldukça az bir seviyede. 

Hiç yorum yok

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösterin.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat edin.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayın.
4) Yorum yaparken link eklemeyin.

Seo Teknikleri ve Blog ipuçlarını alarak daha fazla ziyaretçi ve en yüksek verimi hedefleyin.