Adsense "Siteniz Reklam Göstermeye Hazır Değil" Sorunu

Share:
adsense-uygunluk-şartları-nelerdir


   Adsense başvuru yapmadan önce yapılması gerekenler ile daha önce adsense alıp, site adresi değiştirme ve politika ihlalleri gibi nedenlerden dolayı hesabı onaylanmayanlar bu yazıyı dikkatli okusunlar. İlk defa başvuracaklar için adsense uygunluk koşullarını aşağıda sıraladım. Önceden adsense olup bir sorundan dolayı iptal edilenler ise "Siteniz reklam göstermeye hazır değil" uyarısı almamak için politika hatalarını incelemeliler. Büyük ihtimalle açılır menü veya pop-up açılan pencere kullanıyorsunuz. Görsellerinizin boyutları içeriklerinizden daha fazla ve açılış hızını yavaşlatıyorsunuz. Son olarak güncel değilsiniz ve sürdürülebilir olmadığınız düşünüldüğünden kabul edilmiyorsunuz. 

  Öncelikle her şeyden önce sitenizin adsense ile beraber kalıcı bir başarı ve iyi bir grafik yakalaması için kullanıcılara faydalı özgün içerikler girilmesi gerekir. İnternet dünyasında milyonlarca site adresi olduğu için sizi onlardan farklı kılan ve kullanıcı ilgisini canlandıran içerikler ilk şarttır. Yapılması gerekenleri hiçbir şey atlamadan sıralarsak herkes kendine göre eksiklerini daha iyi bulacaktır. 

  • Sayfalarınızın düzeni yani öğelerin yerleşim biçimi cazip görünmeli ve kullanıcıları aradıklarına yönlendirmelidir. Bunun dışında kalabalık eden ve yer kaplayan gereksiz kodlar kaldırılmalıdır. 
  • Gelen ziyaretçileriniz için yorumlar bölümü oluşturun ve yorum almaya teşvik edin. Bu işlemi yaparken uygunsuz içerik olarak paylaşılan yorumları denetlemeyi unutmayın. Bu nedenle yorum bölümünü editör onayına sunarak kullanmanızı tavsiye ederim. 

Ziyaretçi Gözüyle Sayfada Gezinmek Mümkün mü?

  Bu bir çok sayfanın ortak sorunudur ve hala kendi zevkine göre sayfa düzenleyen yazarlarımız mevcut. Yazılarınız başkaları tarafından okunsun ve trafik alsın istiyorsanız kullanıcı gereksinimlerine ve arama motorları uyumuna dikkat etmek zorundasınız. Erişilebilir bir menü çubuğu gezinmenin en temel parçasıdır. Gezinme çubuğunuz için dikkat etmeniz gereken unsurları hizalama, okunabilirlik ve işlevsellik olarak sıralayabiliriz. Örnek: Anasayfa - Hakkımızda - Reklam - İletişim vb. kendi ihtiyaçlarınıza göre değişiklik yapabilirsiniz. 

Sayfanızda Benzersiz İçerikler Paylaşılıyor mu?

  Sayfanızın konusu ne olursa olsun önemli olan paylaşılan içeriğin değerli ve özgün olmasıdır. Sadık bir kullanıcı tabanı oluşturmak için içeriklerinizi beğendirmeli ve paylaşmalarını sağlamalısınız. Uzmanlığınız olan konulardan kişisel görüşlerinize kadar paylaşımda bulunduğunuz her içerik önemlidir. Google yayıncı politikalarında belirtildiği gibi başka kaynaklardan izinsiz alınan, telif hakkıyla korunan içeriklerin bulunduğu sitelere reklam yerleştirilmeyeceğini zaten biliyorsunuzdur. Bu tür politika ihlalleri de reklamın durdurulmasına ve hesabın kapatılmasına neden olabilir. 

Adsense Uygunluk Koşulları

  1. URL adresinize www olmadan da ulaşılabiliyorsa
  2. İçerik olarak tamamen zengin ve özgün ise
  3. En az 50-60 tane özgün içerik paylaştıysanız
  4. Site tasarımında ziyaretçilerin kolayca ulaşabileceği uygunluğu sağladıysanız
  5. İletişim bilgilerinize kolayca ulaşılıyorsa
  6. Daha önce politika ihlali yaşamış bir url adresi ile başvurduysanız
  7. Başvuru yaptığınızda otomatik reklam kodunuzu <head> ve </head> etiketleri arasına yerleştirdiyseniz
  8. .com uzantılı site adresleriniz için 2 yıl, blogspot uzantılı adresleriniz için 6 ay bekleme süresini doldurduysanız 
  9. Sayfanızda yapım aşamasında, 404 hatası, kopya içerik ve tekrarlayan içerik gibi unsurları barındırmıyorsa
  10. Açılır menü kullanmıyorsanız ve pop-up açılır pencere yoksa (Reklam yerleşimi için önemli)
  11. Farklı reklam veren şirketlere ait doğrulama kodu ve reklama yer vermediyseniz
  12. Siteniz kodlarında belli aralıklarla kendini yenileyen (refresh kodu gibi) kodlar yoksa
  13. Mobil platform testlerini başarı ile geçmiş ve uyumlu bir yapıdaysanız
  14. Botlar tarafından yapılan ziyaretlerde sürdürülebilir bir güncelliğiniz varsa
  15. Adsense'in desteklediği dillerden biriyle içerik paylaşıyorsanız
  16. Yönlendirme yaptığınız ve linkini eklediğiniz siteler politikalara uygunsa
  17. Yerleştirdiğiniz reklam kodlarının aynısı tekrar ederek eklenmemişse
  18. Sitenizde içerikten fazla görsel yok ise
  19. Organik trafiğiniz ilk sıralarda ve iyi durumdaysa onay almamak için sebep kalmıyor. (Organik trafiğinizi kontrol etmek için Google Analytics> Edinme> Tüm Trafik> Kaynak aracı sekmelerini takip edebilirsiniz.  

Hiç yorum yok

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösterin.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat edin.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayın.
4) Yorum yaparken link eklemeyin.

Seo Teknikleri ve Blog ipuçlarını alarak daha fazla ziyaretçi ve en yüksek verimi hedefleyin.