✪ Hreflang Etiketi Nedir?
2011 yılında Google tarafından duyurulmuştur. Sitenizdeki veya blog sayfanızdaki içeriklerin farklı bölge ve diller için hedeflenmesinde arama motorlarına bilgi veren etiket kodlamasıdır. Bu etiket sayesinde aynı dili konuşan farklı bölgelerdeki kullanıcılara ulaşabilirsiniz.
Özellikle uluslararası alanda ticaret yapıyorsanız sitenizin içeriğini hedefleyerek doğru çevirme ile daha fazla müşteriye ulaşabilirsiniz. Hizmet alanınızı genişletmek için arama motorlarına müşterinin dil tercihine göre bilgi vermesini sağlayabilirsiniz. Aynı şekilde blog sayfasında ingilizce versiyonu için istediğiniz ülkede ingilizce konuşanları hedefleyebilirsiniz. Eğer sadece Türkçe içerikler paylaşıyorsanız hreflang etiketi kullanmanıza gerek yoktur.
✪ Hreflang Etiketi Nasıl Kullanılır?
Yönlendirme yaparak hedef bölgeyi seçmek için sitenizin <head> bölümüne alttaki etiketi ekliyorsunuz.
<link rel=”alternate” hreflang=”tr” href=”https://tr.siteismi.com/” />
"tr" yazan yerlere hangi dilleri veya bölgeyi hedefliyorsak onun kısaltmasını ekliyoruz. "en, es, fr, de" gibi.
<link rel=”alternate” hreflang=”en” href=”https://en.example.com/” /> şeklinde türkçe sitenizin ingilizce versiyonunu ekleyebilirsiniz. Böylece farklı dillerde yayın yaptığınız sitenizi doğru kullanıcılara göre listelemiş olursunuz. Sitenizin ana dili İngilizce olmasına rağmen Türkçe arama yapanlar için Türkçe yayınladığımız içeriklerin görünmesini sağlamış oluyoruz. www.example.com asıl sayfanız olduğuna göre vermek istediğiniz sinyal etiketi kullandığınız diğer dillere göre olmalıdır. tr.example.com, en.example.com, fr.example.com gibi.
Google Search Console üzerinden sitenizin ait olduğu bölgeye göre eklediğiniz kayıtlı sürümünü seçerek uluslararası hedeflemesini ona göre tercih edebilirsiniz. Örneğin ingilizce yazdığınız sitenizde türkçe içeriklerde paylaşıyorsunuz. Search Console üzerinden tr.example.com versiyonu seçerek uluslararası hedeflemesini "Türkiye" olarak seçmelisiniz.
Not: Hreflang etiketi eklendiğinde hemen görünmeyebilir. Botların sayfanızı taramasını beklemeniz gerekiyor.
➤ HTML kullanmayan sayfalar için bir diğer yöntem ise HTTP üst bilgisini kullanmaktır.
Link: <https://en.example.com/>; rel=”alternate”; hreflang=”en”
Başka dillerde de hreflang etiketi olacaksa "en, fr, es" gibi aralarına virgül ekleyerek çoğaltabilirsiniz.
➤ Her dil için sayfa hazırlamadığınızda farklı diller için içerik dilini belirten x-default ile özellikle bir dil hedeflemediğinizi belirtirsiniz. Sayfanızda çeşitli dillerde içerikler paylaşıyor ve kullanıcıları buna göre hedeflemek istiyorsanız bu etiket kullanılabilir. Bu kod herhangi bir konum ve dil ile eşleşmemiş kullanıcıların gönderildiği noktadır.
<link rel=”alternate” href=”https://example.com/” hreflang=”x-default” />
➤ Eğer sayfanızın birden fazla bölge ve dil için olduğunu göstermek istiyorsanız o zaman tek sayfaya birden fazla etiket ekleyebilirsiniz. Almanya'da yaşayan ama türkçe konuşan kişileri hedefliyorsanız ya da Fransa'da fransızca konuşanları hedefliyorsanız etiket aşağıdaki gibi olmalıdır.
<link rel=”alternate” href=”https://example.com” hreflang=”tr-de” />
<link rel=”alternate” href=”https://example.com” hreflang=”fr-fr” />
<link rel=”alternate” href=”https://example.com/” hreflang=”x-default” />
<link rel=”alternate” href=”example.com” hreflang=”it” />
✪ Hreflang ve Seo İlişkisi
Hreflang etiketi komut yerine sinyal olarak görevini yaptığından sayfanızın diğer sürümlerinin üst sıralarda olması anlamına gelir. Bu sinyal veren etikete güvenerek seo uygulamalarını aksatmayın. Seo için kullanılan yöntemler ve kodlar devam ettirilmelidir. Bu etiket sadece arama motorlarına doğru kullanıcıya ulaşmasını söyler.
Hreflang etiketleri doğrudan sıralamanızı ve trafiğinizi artırmaz. Doğru içerikle doğru kullanıcıyı buluşturduğunuzda yani amacına hizmet ettiğinde hemen çıkma oranınızı düşürerek fayda sağlayabilir.
Bu etiketi kullanarak kopya içerik sorununu aşmış olursunuz. Hreflang etiketi olmadığında aynı içeriği farklı dillerde göstermek istediğinizde Google kopya içerik olarak kabul eder. Etiketi kullandığınızda içeriğin aynı olduğunu bildiğinizi ama farklı kullanıcıları hedeflediğinizi bildirirsiniz.
✪ Hangi Durumlarda Hata Alırsınız?
Hreflang etiketi sadece bir sayfaya yapılmaz. Farklı dilde içerik paylaştığınız sürüme ait sayfaların arasında karşılıklı olarak iki linki de göstermelisiniz. Karşılıklı olmadığında arama motorları yanlış yorumladığından hata verebilir. Ülke ve dil kodlarını doğru yazmazsanız etiket yine hata verecektir.
Sayfanız sadece Türkçe veya sadece İngilizce olarak içerik paylaşıyor ve bulunduğu bölgeyi hedefliyorsa hreflang etiketi eklemeye gerek yoktur. Google Search Console üzerinde "Uluslararası Hedefleme" bölümünde aşağıdaki gibi bir uyarı verir. Bu uyarı bir sorun değildir. Yanındaki "Ülke" sekmesine tıklayarak hedeflediğiniz bölgeyi seçebilir veya "Listelenmemiş" olarak bırakarak diğer bölgeleri de hedefleyebilirsiniz. Burada bölge seçmeniz sizin avantajınıza olur çünkü ingilizce konuşan birinin sizin sayfanıza gelerek Türkçe bir yazı ile karşılaşması hemen çıkmasına neden olacaktır. Bunun da size yansıması olumlu olmayacaktır.
Etkileyici bir yazı olmuş bununla ilgili internette yeterli kaynak yok görseller ilede renk katmışsın içeriğe bilmeyenler için bilgilendirici bir içerik olmuş
YanıtlaSilBende araştırırken fazla kaynak olmadığını gördüm. Herkes için geçerli bir kod değil ama yine de bilgi olsun diye paylaştım.
SilIlk defa duydugum bir konu bilgisayari acinca bu konuya bir goz atip yapacagim. Yapamazsam sizin blogun kapisini calarim artik ��
YanıtlaSilSadece Türkçe içerikler paylaşıyorsanız bu kodu eklemenize gerek yok.
SilSimdilik Cince gibi geldi tekrar ojumam lazim 😂
YanıtlaSil