Dijital pazarlamanın aktif ve kullanışlı olduğu bu dönemde bazı kişi veya şirketler blog veya internet sitelerinde hazırlanan içeriklerde kendilerinden bahsedilmesi karşılığında ücret ödüyor veya size ücretsiz avantajlar sağlıyor. Bu nedenle hazırlanan yazılara misafir yazılar, tanıtım yazıları veya sponsor yazılar gibi başlıklar verilerek referans amaçlı bölümler hazırlanıyor. Hazırlanan bu içerikler başvuruda bulunan kişi veya şirkete ait olup, başka bir tanıtım için veya site için kullanılmıyor. Bu tip sponsor yazıları spam bağlantı ve içerik barındırmadığında sorun olmayacaktır.
Arama motorları kullanıcı deneyimini zedelemeyen, başka bir sitenin trafiğine katkısı olan, amaç ve faydalara sadık kalan tüm tanıtım yazılarına olumlu bir gözle bakar. En azından doğru hazırlandığında tanıtım yazılarından olumsuz etkilenmezsiniz. Buradaki ince çizgi içeriğin tatmin edici olmayıp sadece backlink kazanmak amacıyla yayınlanmış olmasıdır. Böyle durumlarda google ve diğer arama motorları kural ihlali nedeniyle ceza uygular.
✪ Kuralları İhlal Eden Haller
- Hazırladığınız makalede ticari amaçla anahtar kelimeye verilmiş bağlantılar ile doldurmak.
- Makalenizi hazırladıktan sonra bunun sponsor bir yazı olduğunu gizlemek. (Bunun yerine yazının hangi amaçla yazıldığı bir etiketle gösterilebilir.)
- Hazırlanan makalenin birden fazla sitede yayınlanıyor olması. (Sponsor içerik teklifi alırken kendiniz yazmanız daha iyi olacaktır.)
- Konusu itibariyle seo bilgileri veren bir sitede yemek tarifi yazısı yayınlatmak. (Bilgi sahibi olmadığınız ve sitenizin ilgi alanına konularda yazılar yayınlanmamalıdır.
- Sponsor makalelerde aynı içeriği kullanmak veya kendi sitenizdeki yazıdan faydalanarak kopyalamak için rel="nofollow" ve rel="canonical" etiketi kullanılmalıdır.
- Tanıtımını yaptığınız siteyi veya kişiyi daha önce tanıyor musunuz?
- Sponsor yazıyı hazırlarken yayınlama aşamasında konusunun sitenizi takip eden kitleyle uygun olduğuna emin olun.
- Bu makale fayda içeriyor mu yoksa reklam amaçlı bir içerik mi?
- Makalede gizli amaçlar için bağlantılar verildiyse bu bağlantıya rel"nofollow" etiketi verilmiş mi?
Şirket veya kişiler tanıtım yaptırdıkları sitede içeriğin içinde şirketin web sitesi, sosyal medya hesapları, mobil uygulama indirme bağlantısı gibi yönlendirmeler Google'ın bağlantı düzenleriyle ilgili yönergelerine aykırıdır. Bu nedenle bu tür doğal yoldan gelmeyen bağlantılar içeren bölümlerde nofollow etiketi kullanılmalıdır.
Makalenin bir tanıtım yazısı olduğunu belirten bir işaret veya etiketi yazının en üstüne görünen bir yere eklemelisiniz. Yazının içeriğini gizlemek yerine ne ile alakalı olduğunu belirtmek gerekir. Kullanıcılar içeriğin sponsor bir bağlantı olduğunu bilerek davranmalıdırlar.
Benzersiz ve doyurucu makaleler hazırlayarak ilgili yerlere bağlantı verilmelidir. Sırf bağlantı için makale hazırlanırsa anlam bütünlüğü olmayan, faydasız bir içerik ortaya çıkar. Bu durumda Google sıralamadaki yerinizi yeniden değerlendirmeye alarak olumsuz sonuç yansıtabilir. Ne amaçla olursa olsun içeriklerinizin hepsinde birinci öncelik sunduğu fayda ve kitlenize olan uygunluğu olmalıdır.
ÖZET: Tanıtım yazıları sadece tek taraflı fayda sağlamaz. İki taraf içinde faydalı ve kitleler için uygun olmalıdır. Kaliteli bir site algısı kazanmak ve sürdürmek zor olduğundan bu deneyiminizi bir makale ile yok etmeyin. Kullanıcılarınız için bu makale yararlı ve ilgi çekici mi? Verdiği bilgiler doğru ve yerinde mi? soruların cevaplarını alarak sadece para kazanmak için değil sitenizin içeriklerinden birisiymiş gibi olduğundan emin olmak gerekir. Sitenizle alakalı kurallarınız ve politikalarınız olursa sponsor içerikler için işiniz daha kolay olur.
Bu yazı Seo Teknikleri ve Blog İpuçları | DHY tarafından yazılmıştır.
✔ Bu içeriği beğendiyseniz lütfen paylaşın ⤵
Hiç yorum yok
YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...
1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösterin.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat edin.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayın.
4) Yorum yaparken link eklemeyin.