Google+ Sosyal Ağ Platformu Kapanıyor

Share:
google-plus-kademeli-olarak-kapanıyor

  Google arama motorunun 28 Haziran 2011 yılında büyük ümitlerle kurduğu Google+ (GooglePlus) sosyal ağı kademeli olarak 2019 yılında kapanacak. Facebook'a rakip olmak amacıyla kurulan bu platform kullanıcılar tarafından çok desteklenmedi. Google yaptığı açıklamada "Kullanıcıların %90'ı 5 saniye bile geçirmiyor." eleştirisinde bulundu. Aslında daha önemli nedenin 7 ay önce yaşanan güvenlik açığının olduğu bilinen bir gerçek. Google+ ağı bireysel kullanıcılar için kapanırken şirketlere özel olarak hizmet vermeye devam edecek.

  Yaşanan güvenlik açığında yaklaşık 500 bin kullanıcının bilgilerinin üçüncü tarafların erişimine maruz kaldığını ve korunmasız hale geldiğini duyurarak kapatma kararı aldı. Aynı yıllarda Facebook büyük adımlar atarak kullanıcı sayısını katlarken Google+ sadece belli kitlelerin dikkatini çekebildi. Hedef bu kadar büyük olmasaydı belki başarısızlık sayılmazdı ama rakip Facebook olunca sonuçları ağır oldu. Yeterince kendini geliştirmeyen ve sosyal olma özelliklerini fazlaca barındırmayan bir sistem olarak etkisiz kaldığı gözle görülüyordu zaten. Google gibi dev bir şirketin bu konuda bir adım atması gerekiyordu ve bu adım Google Plus ağının kapatılması oldu.

  Google+ ağını biz blog yazarları ve web site sahipleri oldukça severek kullanıyorduk. Takipçilerimizin çoğunu ve trafiğin önemli bir kısmını bu ağ sayesinde elde ediyorduk. Farklı ülkelerden farklı konularda yazan yazarlara ulaşarak haberdar oluyorduk. Kapanma gerçekleştiğinde yazarların trafiklerinde yaşanacak düşüş kaçınılmaz son olacak. Yorumlarında Google+ yorumlarını kullananlar için yapılan yorumların silineceğini düşünmüyorum. Eğer silinirse olumsuz etkisi olacaktır ama zamanla toparlanır. Bu seçenek Blogger Ayarlar bölümünden kaldırılır herhalde ama kaldırılmazsa da siz kendiniz artık sadece blogger yorumlarını kullanın. Kullanıcı profili gibi daha bir çok sorun bizleri bekliyor. Blogger bu konuda bir girişimde bulunacak mı? Google bu kapatma kararı sonrasında ne gibi önlemler alacak? Zaman içinde yeni bilgiler gelecektir.

Google+ ağının kapatılacağına dair haberin yer aldığı resmi Google Blog sayfasından ulaşabilirsiniz.

Beni Takip Edeceğiniz Diğer Alanlar

Facebook Sayfam: https://www.facebook.com/listeyazilar/
Twitter Sayfam: https://twitter.com/dhyblogger
Feedburner Aboneliği: https://feedburner.google.com/fb/a/mailverify?uri=seoveblog&apos
İnstagram: https://www.instagram.com/dogus.hakan.yilmaz/
Web Site: www.listeyazilar.com

Blog Ajandasına Neden Katılmalıyım?

blog-ajandası-katılım

  Blog Ajandası bundan bir kaç ay önce kurduğum ve blog yazarlarının birbirlerini kolaylıkla bulmasını sağlayan bir proje. Burada yazarları ilgilendikleri kategorilere göre sınıflandırarak takipleşmeyi kolaylaştırmak istedim. Katılanlar yeni yazı paylaştıklarında Blog Ajandasının ana sayfasına görünür ve tıklama alırlar. Şu anda kayıtlı 245 blog yazarı ve 28 farklı kategori var. Bu projede yer almak ve destek olmak için https://www.blogajandasi.com sitesini inceleyebilirsiniz.

Bu yazı Seo Teknikleri ve Blog İpuçları | DHY tarafından yazılmıştır.
✔ Bu içeriği beğendiyseniz lütfen paylaşın ⤵

15 yorum:

  1. Doğuş oğlum, seni merak ediyordum. Sanki epeydir göremedim. Bu konularda uzman olduğunu biliyorum. Okudum yazını ama benim aklım bu işlere hiç ermiyor. Eğer sıkışırsam senden yardım isteyebilir miyim? Bloğuma hiç müdahil olamadım bugüne kadar. Tabii ki birileri yardımcı oldu ama nedense sonunda beni hep üzdüler. Google+ dan sonra bir sıkıntı olursa eğer sana yazarım. Sağlık ve huzur dileklerimle oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ece abla, buralardayım. Yeni bir site açtım onunla uğraşıyordum. Google+ ağının aktif kullananlar etkilenecek tabi ki ama başka seçenekler ile yola devam etmek gerekecek. Bir isteğin olursa bana mesaj göndermen yeterli. Görüşmek üzere teşekkürler yorum için.

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim. Muhakkak sana danışacağım oğlum :)

      Sil
  2. Merhabalar.
    G+ piyasaya sürüldüğünde, Facebook'a rakip olduğunu anlamıştım. Ben bu G+ hiç sevemedim. Blogger ile G+ birbirine karışmıştı. G+ yüzünden blogger sayfamı randımanlı kullanamıyorum. Blogger'in İzleyiciler eklentisini bozdular. Sayfama yorum yapan birinin sayfasını görmek için yorum linkine tıkladığım da bir bakıyorum kendimi G+ sayfasında buluyordum. G+ kapanınca Google enerjisini Blogger'e yönlendirir diye düşünüyorum.
    Ben bu habere sevindim, ancak üzülenler de çok olacak herhalde.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google+ platformundan yararlanarak takipçi kazanan çok blog yazarı var. Blogger ile uyumlu olmaya başladıktan sonra başka şeyler bozuldu gibi ama yine de faydalı olduğunu düşünüyorum. Google kendi servisi de olsa Blogger için bir geliştirme yapmayı pek sevmiyor sanırım. Belki Google+ kapandıktan sonra bazı değişimlerde peşinden gelebilir. Daha birçok seçenek var, hayırlısı olsun diyelim. Teşekkürler yorum için.

      Sil
  3. Gruplarda gercekten tüm dünyadaki bloggerlarla bulustuk cok yazik olacak. Profillerimiz de mi gidecek o kismini düsünmemistim. Ben cok üzüldüm sahsen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinde etkili bir şekilde kullandığınızı biliyorum. Bireysel kullanıcılar için kullanım bitecek. Bakalım neler olacak merak ediyorum.

      Sil
  4. Google+ kapatılarak kullanıcılar youtube itiliyor bence. Blog devri kapanıyor gibime geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir tabi artık izlemek okumaktan daha çok tercih edilir oldu.

      Sil
  5. Gerçekten de Google +'ın kapatılacak olması iyi olmadı. Ancak yeri bir şekilde doldurulacaktır. Bu arada blogajandasina üye oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google bu şekilde bırakmaz sanırım. Blog Ajandası için en kısa zamanda bilgi veririm. Teşekkürler

      Sil
  6. Yayın paylaşma açısından çok faydasını görüyorum. Acemi bir blogger olarak daha yeni yeni keşfetmeye başlamıştım. Kapanacak olmasına o yüzden üzüldüm. Diğer sosyal ağlara göre eksikleri çok ama yine de iyiydi. Belki daha gelişmiş bir uygulama gelir diye umut ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni yayınların başkalarına ulaşmasında faydası oluyordu ama sosyal ağ demek diğerlerine haksızlık olur. Umarım daha iyi bir seçenek getirir google ama şimdilik alternatif alanlar bulmak daha iyi olur. Teşekkürler yorum için.

      Sil
  7. Google Plus paylaşımları özellikle çok etkisizdi, herkes bir şeyler paylaşıp kaciyordu. Blogger profili daha özel en baştan hiç kullanmamak gerekiyordu. Ayrıca hâlâ Blogger ayarlarını bilmeyenler, Google Plus profilinde Blogger profiline gecemeynler var ki sasiyor kaliyorum. Hiç mi merak Edip araştırmiyorlar. Bazen Blogların sadece kuru kalabalık yaptığını düşünüyorum. Keşke Google Plus ile birlikte ise yarayaramaz Bloglar silinse. Dediğim gibi yıllardır blog yazıp hâlâ Blogger panelinin basit ayarlarını bilmeyenler var. Bence bu işi biraksinlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google Plus istenilen etkiyi yaratamadığı için böyle bir karar alındı. Blog yazarları için yazı paylaşma ve takipçi edinme için faydası oluyordu ama daha geniş bir kitleye hitap etmesi gerekirdi. Blogger panelini kullanamayanların blog yazarlığından silinmesi pek mantıklı değil. Blog yazarlığı bana göre içerik üretebilmektir teknik kısımları öğrenemediklerinde bizlere biz zararı dokunmuyor. Bırakalım herkes fikirlerini, düşüncelerini aktarabilsin. Yorumun için teşekkürler değer kattın.

      Sil

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösterin.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat edin.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayın.
4) Yorum yaparken link eklemeyin.

Seo Teknikleri ve Blog ipuçlarını alarak daha fazla ziyaretçi ve en yüksek verimi hedefleyin.