Seo çalışması yapılmaya başlandığında anahtar kelime kavramını duyarsınız. Seo'nun en önemli kısmı içeriklerinizi hazırlarken dikkat etmeniz gereken noktalardan biridir anahtar kelime. Peki tanımlayacak olursak anahtar kelime nedir? Nasıl kullanılmalıdır?
Anahtar Kelime (Keyword) Nedir?
Anahtar kelime (Keyword), içeriğimizi oluştururken özetini simgeleyen kelime grubudur. Tüm içerik bu kelimeye göre kurulur ve hedeflenen sonuçlar bu kelimeden beklenir. Yazılarınızda anlatmak istediklerinizin yerini bulması için en uygun anahtar kelimeleri seçmelisiniz. Örneğin Osmanlı devleti ile ilgili bir dönem yazınız var. Bu yazının başlığını Osmanlı devleti yükselme dönemi olarak seçtiniz. İçeriği bilgi ile doldururken bazı anahtar kelimeleri saptamış olmalısınız. Mesela anahtar kelime olarak Osmanlı devleti, Osmanlı devletinin genişlemesi, Osmanlı'nın gelişim dönemi gibi konuyu özetleyen kelimeler seçilmelidir.
Anahtar Kelime (Keyword) Kullanımı
Sayfanız için tek bir anahtar kelimeye mi odaklandınız yoksa farklı seçimleriniz de var mı? Sayfanız da hangi konularda yazılar paylaşıyorsunuz? Hedeflediğiniz kelimeleri doğru kullanıyor musunuz? Spor ile ilgili bilgiler paylaşan bir sayfada teknolojiyi ele almak pek mantıklı olmayacaktır ve sizin sıralamanıza fayda sağlamayacaktır. Bu nedenle yazılarınız mutlaka ilgilendiğiniz kategorilerde ve hedeflenen kategorilerde olsun.
İçeriğinizi hazırlarken aranma hacmi yüksek anahtar kelimeleri seçtiniz. Şimdi bunları yazıya uygulamanız gerekir. Fazla abartıya kaçıldığında spam durumuna düşeceğiniz gibi anlamsız cümleler kurmak zorunda kalırsınız. Öyle bir hesap yapın ki hazırladığınız yazıda en çok kullanılan kelime anahtar olsun ama anlam bütünlüğü korunmuş olsun. Kaba bir hesapla anahtar kelime yoğunluğu %2-5 arası uygun olacaktır. Başlığınızda, yazınızda ve etiketinizde anahtar kelime kullanmak yükselmenizde fayda sağlayacaktır.
Anahtar Kelime (Keyword) Araştırma
Anahtar kelime araştırması yapmak için bir çok kaynak var. Anahtar kelime bulma araçları yazımı okumanızı tavsiye ederim. Bu yazıda tavsiye edeceğim ve ücretsiz olan Google keyword planner'dir. Google anahtar kelime planlayıcısı ile aradığınız kelimelerin aranma hacimlerini keşfedebilirsiniz. Tahmini anahtar kelimeler türetmekte mümkündür ama arama motorlarındaki karşılıklarını bilmek daha iyi olur. Kendiniz manuel olarak basit bir kaç işlemle anahtar kelimelerinizi öğrenebilirsiniz. Rekabeti yüksek kelimelerde ilk sıralara çıkmak çok zor olacaktır. Karar verirken aranma hacimlerinde hedefinizi doğru seçmelisiniz.
Google adwords sayfasına giriş yaptıktan sonra araçlar sekmesinden anahtar kelime planlayıcı sayfasına ulaşacaksınız. Aşağıdaki görsel planlayıcıya aittir ve görsel'deki gibi devam ederek araştırmaya başlayabilirsiniz.
Anahtar Kelime Planlayıcı Sayfası |
Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime (Keyword)
Anahtar kelimelerin daha detaylı bilgiler içeren ve ne anlatmak istediğini bilen kelimelerin dizilmiş halidir. Uzun kuyruklu anahtar kelime kullanan birisi sorulara daha net cevap verir. Genellikle anahtar kelime araştırırken arada kaldığınız zamanlarda kullanılır. Hangisini kullanayım derken bu yöntemle cümle içinde daha iyi faydalanırsınız. Örneğin; telefon yazarak arama yapan birisi geniş bir yelpaze içine girer. Aslında aramak istediği telefonun fiyatı mı, telefonun modeli mi yoksa telefonun icadı mı gibi sorular havada kalır. Uzun kuyruklu anahtar kelimelere örnek olarak "ucuz telefon modelleri" , "akıllı telefon fiyatları" , "Telefon alırken dikkat edilmesi gerekenler" gibi versiyonlardır.
Uzun kuyruklu anahtar kelime araştırmasının kolay yolu google aramasıdır. Google da telefon fiyatları diye arama yaptığınızda sonuçların en altında "Telefon fiyatları ile ilgili aramalar" bölümünde uzun kuyruklu anahtar kelime bulabilirsiniz. Rakiplerinizin yazılarından da faydalanarak anahtar kelime tespiti yapabilirsiniz.
✔ Bu içeriği beğendiyseniz lütfen paylaşın ⤵
Hiç yorum yok
YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...
1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösterin.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat edin.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayın.
4) Yorum yaparken link eklemeyin.