Game Of Thrones Dizisini Bitirdim İşte Yorumlarım

Share:
game-of-thrones-bilinmeyenleri

Game of thrones dizisi hakkında bilgiler, Game of thrones konusu 
  Game of Thrones Amerika kökenli fantastik ve dram konulu savaş dizisidir. Toplam 7 sezon çekilen ve ilk 6 sezon 10'ar bölüm olmak üzere 7. sezon 7 bölüm ile devam etmiştir. 8. sezonun çekileceği kesin olmakla birlikte söylentilere göre 6 bölüm olacağı bilgisi var. Game of Thrones dizisini çok duydum ama hiç izlemeye yeltenmemiştim. Bundan yaklaşık 2-3 hafta kadar önce izlemeye karar verdik. İlk bölümden itibaren etkilemeyi başaran dizi özellikle yaptığı kast ve efektleri ile çok başarılıydı. Teknoloji'nin her imkanını kullanan ve hiç sırıtmayan bir kalitede yapılmış harika bir dizi ile karşılaşacaksınız. Eleştireceğim tek nokta yaklaşık 3. sezona kadar +18 sahnelere fazlasıyla yer verilmesidir. Savaş başlangıcı ve bitişinden sonrası da dahil olmak üzere heyecana ve komplolara doyacaksınız.

  Her gün iki bölüm izlerim sonra da işime bakarım diye başladığım game of thrones'u günde en az 5 bölüm olarak izledim. Her bölüm sonunda merak ettirmeyi gayet iyi başarıyor. Şu an son olarak 8. sezon çekilmeye hazırlanılıyor. Ben izlemeye başladığımda 7. sezon bitmişti ve hiç beklemedim. İyi ki önceden izlemeye başlamamışım çünkü bu kadar bekleyemezdim. Dizinin iyi olduğunu anlamamın bir yolu da başka dizileri izleyemem oldu. Game of Thrones dizisinden sonra uzun süre yabancı dizi izleyemeyebilirsiniz.

Dizide Kimleri Beğendim?

  Game of Thrones denilince savaş ve ölüm olarak ilerliyor. Bu nedenle baş rol sandığınız bir karakter hiç beklenmedik şekilde ölebiliyor. Şu ana kadar en büyük hayal kırıklığını Khal Drogo ile yaşadım. Daha uzun bölümler sahne alacağını düşünürken bir kılıç sahnesinden sonra öldü. Starkların babası Ned Stark dizinin başlarında öldürülerek şaşırtmıştı. Bu ölen iki karakter dizide sevdiğim ama erken ölenlerdi. Dizide ayrıca sıralamam gerekirse Khaleesi, Jon Snow, Tyrion beğendiğim üç karakter oldu.

Oyunculuklar Nasıldı?

  Özellikle cüce olan Tyrion karakterini seviyordum. Çünkü hiçbir savaş bilgisi olmadan en iyi savaşçılardan fazla yaşadı. Hızlı düşünen, zeki ve ikna gücü yüksek karakteriyle her bölümde fark yaratmasını bildi.
  Khaleesi karakteriyle ve gümüş saçlarıyla rolünün hakkını veren iyi bir oyunculuktu. Özellikle işgale gittiği halkları ikna konuşmaları ve hoşlandığı kişilere bakışı ile gönülleri kazandı. Hayalleri için sıfırdan başlayarak nerelere geleceğini göreceksiniz.
  Jon Snow karakteri her zaman geri planda kalan ve diğer karakterlerin ölümleriyle yükselişe geçen bir rol oldu. İlk iki bölümde aşağı yukarı anlarsınız jon Snow'un dizide sağlam yeri olduğunun. Kardeşleri ve ailesi ölümle buluştukça Jon Snow kendine yer edinmeye devam etti. İyi karakteri ve dürüst kişiliği ile düşmanlarını bile yanında savaşmaya ikna edebildi.

Nasıl Başarılı Oldu?

  Diziye ayrılan bütçe ve kullanılan teknoloji başarı için beklentilerin ne kadar büyük olduğunu gösteriyor zaten. Gerçek başarı arandığında sadece para yeterli olmaz. Aynı zamanda iyi bir kast yani rol dağılımı ve prodüksiyon da gereklidir. Oyuncuların gerçekten işini sevmesi ve rolüne girmesi gereklidir. Diziyi izlerken bazen dizi olduğunu unutuyordum doğrusu. Çekim ekibinin, senaryonun ve yardımcı oyuncuların da hakkını yememek lazım.

Game of Thrones Bilinmeyenleri

1) Dizideki karakterinden sonra Amerika da 146 bebeğe Khaleesi adı verildi. Hem de birisim olmamasına rağmen.
2) Dizi de Starkların çocuklarının sahip olduğu kurtlardan Sansa karakterine ait olan kurt gerçek hayatta da Sophie Turner tarafından sahiplenildi.
3) Maester Aemon'ın gözleri gerçek hayatta da görmüyor.
4) Rob Stark'ın karısı gerçek hayatta Charlie Chaplin'in torunudur.
5) Khaleesi'nin bir sahnede yemesi gereken at kalbi aslında 1,5 kilodan yapılmış dev bir jelibondu.
6) Dizi ekibi bir kaç sahnede kesilmiş başları gösterirken içlerinde bir tanesinin George W. Bush'a ait olduğu görüldü. Ellerinde hazır bulunan başları sergiledikleri için siyasi bir anlamı yoktu.
7) Game of Thrones oyuncularına kitap okutulmuyor. Daha önce başlarına gelecekleri bilirlerse oyunculukları etkileneceği düşünülmüş.
8) Dizi oyuncuları kazançları ile televizyon sektörünün en fazla kazanan oyuncuları özelliğini koruyorlar.

Game Of Thrones Oyuncuları

game-of-thrones-karakterleri

✔ Bu içeriği beğendiyseniz lütfen paylaşın ⤵

8 yorum:

  1. Sağda solda her yerde gördüğüm bir dizi. Herkes mükemmel, olağanüstü, dehşet falan diyor ama bir türlü ilgimi çekmedi nedense. Sanırım fantastik konuları sevmediğimden ve her yerde diziye ait ufak sürprizleri öğrenmemden kaynaklanıyor.

    Ama bir gün kesinlikle başlamayı düşünüyorum. Beğenmesem bile izlemiş olurum en azından :D Ayrıca diziyle ilgili bilinmeyen ayrıntıları sıralaman güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen senin gibi düşünüyordum. Başladıktan sonra günde 5-6 bölüm izlediğim oldu. Epey para harcanmış ve entrikalarla dolu dizi. Sırf meraktan izledim şimdi yeni sezonu bekliyorum. Teşekkürler yorum için.

      Sil
  2. Ben izlediğimde ilk sezonunu daha ikinci sezon çıkmamıştı. Yani yıllardır ve de yıllardır her sene bekliyorum gelsin bölümler de izleyeyim :) Güzel bir inceleme olmuş, beğendiğine sevindim :)
    Şu sıralar geçen sene olduğu gibi senaryosu sızarsa falan takipteyim, heyecanla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben iki yıldır çok duyuyordum sonunda izledim ve beğendim. Yalnız sıkıntı şu bekle ki yeni bölümler çekilsin. Bundan sonra bitmiş dizileri izlemeyi düşünüyorum çünkü beklemek zor oluyor:) Teşekkürler yorumun için.

      Sil
    2. Breaking Bad izlemediysen öneririm. Bitmiş bir dizi ve yanlış hatırlamıyorsam 5 sezondu. Harika bir kurgu, gerilim ve drama şaheseri.
      Onun dışında Marvel dizileri de iyidir epey fantastik seviyorsan. Daredevil'ın ilk sezonu çok iyiydi mesela.
      Mistik konular ve mitolojiye alakan varsa da Vikings de harikadır. GoTs'tan sonra çok önerilir mesela. O daha bitmedi, şu an 5. sezon çıkacak ama en son harika bölümlerle final yaptı :)

      Sil
    3. Vikingleri izledim 5. sezonu bekliyorum bende. Breaking Bad izlemedim henüz. Walking Dead izliyorum şu anda bitince artık.

      Sil
    4. Vikings 5. sezon çarşamba günü başlıyor. Aslında Ivar'ın hikayesi başlayacak ama geri dönüşlerle Ragnar'ı izleyebilecekmişiz. Son havadisler bunlar 🙌

      Sil
    5. Ragnarın son hali içler acısıydı. Bakalım nasıl gelişecek olaylar.

      Sil

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösterin.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat edin.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayın.
4) Yorum yaparken link eklemeyin.

Seo Teknikleri ve Blog ipuçlarını alarak daha fazla ziyaretçi ve en yüksek verimi hedefleyin.