Link Kısaltma Siteleri İçin 5 Seçenek

Share:
url-kısaltma-servisleri

  Özellikle sosyal medya da içerik paylaşırken faydasını göreceğiniz link kısaltma servisleri ile link paylaşımını kolayca yapabilirsiniz. Kolaylık sağlamasının en büyük avantajlarından birisi içerik paylaşırken getirilen karakter sınırlamasıdır. Linkinizi paylaşırken kısa tutmanız diğer açıklama için daha fazla yer açacaktır. Bir diğer özelliği de kısalttığınız linkin tıklanma sayısını görebiliyor olmanızdır. Ben genellikle Google url shortener kısaltma servisini kullanıyorum ve bu sitede tıklanma sayısını kolaylıkla takip edebiliyorsunuz. Bunun dışında kısalttığınız link ile yaptığınız paylaşım daha çok dikkat çekiyor ve ziyaretçiler kısaltılmış linklere daha kolay tıklıyor. Linkinizi kısaltarak kullanmak size ayrı bir hava katarak daha profesyonel bir görünüm katar.


5 Farklı Link Kısaltma Sitesi 

google-url-kısaltma


1)  Google URL Shortener: Benim de kullandığım ve Google servisi olan link kısaltma sitesidir. Siteye girdiğinizde ana sayfada linkinizi ekleyeceğiniz kutu göreceksiniz. Oraya kısaltmak istediğiniz linki ekleyerek "Shorten Url" butonuna basmanız yeterlidir. Kısayolu aldıktan sonra ne kadar tıklandığını da takip edebilirsiniz.

bitly-url-kısaltma


2)  Bit.ly: Özellikle Twitter da çok kullanılan link kısaltma servisidir. Kullanımı diğer servisler gibi kolaydır. Paylaşmak istediğiniz linki ekleyerek butona basıyorsunuz. Ücretsiz üye olarak katıldığınızda linkinizin istatistiklerini takip edebilirsiniz.

3.ly-url-shorten

3)  3.Ly: Link kısaltma servisi ile dünyanın en kısa linkine sahip olacaksınız. Ayrıca bu site ile link kısalttığınızda QR kodu desteğinden faydalanabiliyorsunuz. Sitenizde QR kodu ile link paylaşmanız göze daha hoş gelebilir.

kısa.link-url-kısaltma

4)  Kısa Link: Türkçe olması en büyük avantajı aslında. Bunun dışında kısalttığınız linkin QR kodunu bu servis ile de kullanabiliyorsunuz. İstatistiklerinizi takip edebilir ve tarayıcınıza kısayol ekleyerek basit şekilde link kısaltma yapabilirsiniz. Tek dezavantajı diğer servislerden biraz daha uzun link kısaltmasıdır.

tl.tc-url-shortener


5)  Tl.tc: Link kısaltma siteleri içinde para kazandıran servistir. Bu servis aracılığı ile yaptığınız link kısaltmalarından para kazanabilirsiniz. Reklamlardan rahatsız oluyorsanız sadece linkinizi paylaşabilir ve reklam göstermeyebilirsiniz.

✔ Bu içeriği beğendiyseniz lütfen paylaşın ⤵

8 yorum:

  1. Bende son bir kaç aydır linkleri kısaltarak paylaşıyorum. Doğrumu bilmiyorum ama linkleri çok fazla paylaşmak google tarafından spam olarak algılanıyormuş. Örneğin yazımızı kendi facebook, gmail, instagram vs hesabımıda paylaşsak ve bunları başkalarıda paylaşsa çok fazla linki paylaşmış oluyoruz. Ben o yüzden kısaltılmış link paylaşıyorum. Doğrumu yapıyorum bilinmez ama öyle yapıyorum ben. Bu faydalı paylaşım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Link kısaltma yaptığın zaman açıklamayla beraber çok uzun olmuyor ve daha çok tıklanıyor. Başkaları tarafından linkin paylaşılırsa spam olması biraz saçma olur. Sen çoğu yerde linkini paylaşırsan belki olma ihtimali var ama sosyal ağlar da yazını paylaşman zarar vermez diye düşünüyorum.

      Sil
    2. Başkaları tarafından paylaşım değilde biz google+ da çeşitli gruplarda paylaşıyoruz çoğu zaman. Daha çok kendi paylaşımımızı kastetmiştim. Haklısınız bende sizin gibi düşünüyorum.

      Sil
  2. Zaman zaman 2. servisi kullanıyorum. Link kısaltma olayı çok güzel bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her açıdan mantıklı ve gerekli yöntem. Özellikle sosyal ağlarda işe yarıyor.

      Sil
  3. Gerçekten işe yarıyor mu? Ben mesela sosyal ortamlarda kısaltılmış bir link görünce şüpheyle yaklaşıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok link kısaltmak zararsızdır. Linki veren yer şüphe uyandırıyorsa tıklamayın ama normal şartlarda kısaltılmış link kullanmak daha iyi.

      Sil

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösterin.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat edin.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayın.
4) Yorum yaparken link eklemeyin.

Seo Teknikleri ve Blog ipuçlarını alarak daha fazla ziyaretçi ve en yüksek verimi hedefleyin.