Google Analytics Kullanım Ayarları

google-analiytics-ayarları

Google Analytics detayları, Google analytics izleme kodu ekleme, Google analytics kodu her sayfaya eklenmeli mi?
  Google analytics blogunuza veya sitenize gelen ziyaretçilerin istatistiğini tutmak için en geçerli yöntemdir. Hem google altyapısı olması hem de tüm dünyada tercih edilmesi nedeniyle önemli bir veri kaynağıdır.

Google Analytics ile Alınan Bilgiler

  • Blog veya sitenizin anlık ve genel hit durumunu öğrenebilirsiniz. 
  • Ziyaretçilerin nasıl sorgulayarak sayfanıza ulaştığını görebilirsiniz.
  • Gelen ziyaretçilerin hangi kaynaktan geldiğini bilirsiniz.
  • Hangi sayfalarda ne kadar vakit geçirdiğini öğrenebilirsiniz.
  • Gelen ziyaretçilerin yaşları, cinsiyetleri, ilgi alanları öğrenilebilir.
  • Kullandıkları tarayıcı ve coğrafi bilgiler gibi bir çok detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Google Analytics Neden Önemli?

  • Bu sayaç sayesinde ziyaretçilerin hangi saatlerde daha sık geldiğini tespit edebilir ve yazılarınızı belirlediğiniz bu saatlere göre yayınlayarak daha faydalı bir geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.
  • Okuyucuların veya müşterilerin daha çok hangi ülke veya şehirden geldiğini tespit edebilir ve girişimlerinizi bu şekilde yönlendirebilirsiniz. Örneğin blog sayfama Türkiye'den sonra en çok Amerika ve İngiltere'den ziyaretçi geliyor. Bu gelişmeyi dikkate alarak ingilizce dil seçeneği ekleyebilirim. 
  • Ziyaretçilerin hangi yöntemle sayfanızı ziyaret ettiği de önemlidir. Sosyal medya, direkt veya arama motorları üzerinden geliyorsa trafikleri inceleyerek eksik kaldığınız sitelere yoğunlaşabilirsiniz. Google analytics ile facebook sayfanız ile paylaşımlarda bulunarak ziyaretçi çektiğinizi tespit ettiniz ama diğer sosyal medya ağlarından aynı derecede verim alamadığınızı öğrenerek ağlarınızda gelişim gösterebilirsiniz.

Google Analytcis'e Nasıl Kayıt Olurum?

  Ücretsiz servis olan Gmail hesabınız olması gerekiyor. Diğer Google servisi olan analytics için bu hesabınızı kullanabilirsiniz. Bu şekilde oturum açık olduğunda otomatik olarak diğer hizmetlerden de faydalanabilirsiniz.
Google analiytics üyelik

Google Analytics İzleme Kodu Nasıl Alınır?

  Kayıt olduktan sonra yapılması gereken işlemdir. Hesap oluşturmanız ve blog veya site adresinizi girmeniz gerekiyor. Öncelikle genel anlamda hesap adı vermeniz gerekiyor. İstediğiniz ismi verebilirsiniz ama kategorileme mantığı ile gidersek genel isim vermek daha mantıklı. Çünkü oluşturduğunuz hesap altında 50 tane internet sitesini ekleyebilirsiniz.

  Ayrıca sitenizin veya blogunuzun adını ve url adresini doğru şekilde girin. Kategorinizi ve saat diliminizi seçiyorsunuz. Alt tarafta önerilir şeklinde bilgi amaçlı kutular işaretli kalsın. Bugüne kadar bir kere olsun mesaj gelmedi ama google bu verilerden haberdar olmak istiyor. En son aşamada şartlar kabul edilerek kaydet dediğinizde izleme kodu oluşturulmuş olacak.
İzleme kodu

Google Analytics İzleme Kodunu Ekleme

  Buraya kadar izleme kodunu oluşturduk. Şimdi bu izleme kodunu blog veya sitemize ekleyerek verileri almaya başlayalım. Blogger altyapısını kullanıyorsanız eğer blogger kumanda panelinden temanızın kodlarına ulaşın. Burada Ctrl+F yardımıyla </head> kodunu aratın ve hemen üstüne aldığınız izleme kodunu yapıştırın ve kaydedin. İzleme kodunun çalıştığını kontrol etmek için Google analiz üzerinden raporlar gerçek zamanlı sekmelerine tıklayın. Bu sekmeye tıklamadan önce izleme kodunu eklediğiniz siteyi açmayı unutmayın. Aksi halde sıfır olarak görünür.
Önemli: İzleme kodu her tema değişikliğinde tekrar eklenmelidir. Eğer tema değiştirecekseniz izleme kodunu aynı şekilde eklemeyi unutmayın.
İzleme kodu ekleme

Google Analytics Kullanım Detayları

1. Gerçek Zamanlı: Sitemizin veya blogumuzun o an yakaladığı ziyaretçilerdir. Trafiğiniz çok sayıda olduğunda izlemesi heyecanlandırabilir. Bu bölümde ziyaretçiler hangi sayfalarda geziniyorlar, hangi kaynak aracılığı ile geldiler ve hangi ülke veya şehirden gelmişler öğrenebiliyorsunuz. Son zamanlarda önem kazanan mobil veya tablet üzerinden geldiklerini de yüzdesi ile görebiliyorsunuz.

Ülke veya şehir istatistikleri hem sayı olarak hem de harita görselinde izlenebiliyor. Arama motorları (organik)veya direct (none) üzerinden geldiklerini görebiliyorsunuz. İçeriklerinizde ne kadar ziyaretçi olduğunu görebiliyorsunuz. Hedeflerinizi ve isabetlerinizi izleyebiliyorsunuz.

2. Kitle: Saat, gün, hafta, ay ve yıl olarak raporları öğreneceğiniz alan. Sağ taraftaki takvimi kullanarak istediğiniz zaman diliminde raporlama yapabilirsiniz.


  • Genel Bakış

  Genel bakış üzerinden oturum sayısına ulaşabilirsiniz. Oturum, gelen ziyaretçilerin gezinip çıktıktan sonraki istatistiktir. Aynı kişi günde 20 kere de gelse oturum sayısıdır ve istatistiklere çoğul hit olarak yansır.  Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi oturum sekmesine tıklayarak seçeceğiniz metrikler ile detaylı bilgiler alabilirsiniz.
Oturum sekmesi ayarları

-Kullanıcılar sekmesi tekil ziyaretçi gösteren hit bölümüdür. Bir ziyaretçi 100 defa da sayfanıza giriş yapsa 1 olarak yansır.
-Ortalama Oturum Süresi, her ziyaretçinin sitenizde ortalama olarak ne kadar süre geçirdiğini gösterir.
-Sayfa/Oturum, oturum başına ortalama sayfa görüntülenme sayısıdır.
-Sayfa Görüntüleme Sayısı, her ayrı ziyaretçinin gezdiği sayfa sayısının toplamıdır.
-Yeni Oturumların Yüzdesi, Sitenize gelen yeni ziyaretçiler ile daha önceden gelenlerin oranlarını gösterir.

  • Etkin Kullanıcılar: Sayfamızı aktif olarak kullanan ziyaretçileri gösterir.
  • Demografi: Ziyaretçilerin yaş ve cinsiyet gibi bilgilerini gösterir. 
  • İlgi Alanları: Sitemize gelen ziyaretçilerin hangi kategorilere ilgi duyduğu google tarafından tespit edilerek,sunulur.
  • Coğrafi: Gelen ziyaretçilerin yaşadıkları bölge ve kullandıkları dil bilgilerini barındırır. 
  • Davranış: ziyaretçilerin sitenizdeki hareketleridir. Yeni gelen ve geri gelen ziyaretçileri ve sıklıklarını gösterir.
  • Teknoloji: Ziyaretçilerin kullandıkları tarayıcı ve ağ operatörleri bilgilerini sunar.
  • Mobil: Ziyaretçilerin masaüstü veya mobil üzerinden geldikleri sayıyı öğrenebilirsiniz. Ayrıca ziyaretçilerin kullandıkları cihazları da görebilirsiniz.
3. Edinme: Bu alanda trafik kaynaklarımızı mercek altına alıyoruz. Organik, sosyal medya, direct veya diğer şeklinde alt başlıklarda istatistik alabiliyoruz.
-Organic Search, arama motorları üzerinden sitemize yapılan ziyaretlerdir.
-Direct, doğrudan site url adresini yazarak gelen ziyaretçi'dir.
-Social, facebook, twitter gibi sosyal ağ hesaplarımızdan gelen ziyaretçi istatistiklerini gösterir.
-Referral, diğer sitelerde bulunan bağlantılarımız aracılığı ile sitemize gelen ziyaretçilerdir. Bu şekilde yapılan işleme backlink adı veriliyor. SEO açısından önemli bir kriterdir. Backlink hakkında detaylı bilgi için backlink nedir? doğal yolan backlink nasıl alınır yazımı okuyabilirsiniz.

  • Tüm Trafik: Burada önemli olan nokta kaynak/araç ve yönlendirmeler sekmeleridir. Bu alan sayesinde gelen ziyaretçilerin hangi kaynakları kullandığını öğrenebiliriz.
  • Adwords: Bilindiği gibi google reklam servisidir. Eğer reklam veriyorsanız hesabınızı bağlayıp bilgilere bu alandan ulaşabilirsiniz.
  • Search Console: Açılış sayfaları, ülkeler, cihazlar, sorgular gibi ek bilgileri öğrenebilirsiniz.
  • Sosyal: Sosyal medya hesaplarınızdan gelen ziyaretçi istatistiğidir. 
  • Kampanyalar: Diğer siteler verdiğiniz reklamların verilerine ve ziyaretçi hit bilgilerine bu alandan ulaşabilirsiniz. Reklam verdiğiniz linki buradan dönüştürdüğünüzde verilere ulaşabilirsiniz.
Tekil Ziyaretçi Sayısı Nasıl Öğrenilir?

  Tekil hit, ziyaret sayısını değil IP adresini baz alır. Yani aynı ziyaretçi 1000 defa da giriş yapsa IP adresi aynı olduğunda bir olarak istatistiklere yansır. Büyük siteler ve bazı bloglar 10K, 20K gibi tekil hit rakamlarından bahsederler. Burada "K" harfi bin olarak nitelendirilir. Yani 10K hit alan bir sitenin ziyaretçi sayısı 10.000 rakamıyla aynı anlamdadır.

Önemli: Kitle - Genel Bakış sekmelerini izleyerek günlük, haftalık ve aylık tekil hit sayısına ulaşabiliriz. Sağ üst tarafta takvimi kullanarak seçmek istediğimiz tarihi belirleyip uygula diyoruz. Uygula dedikten sonra alt tarafta grafik görünecek. O grafikte kullanıcılar bölümü tekil hit sayısını göstermektedir.
Tekil hit göstergesi

Google Analytics Birden Fazla Site Nasıl Eklenir?

  Yukarıda da bahsettiğim gibi aynı hesap altında 50 adet site ekleyebilirsiniz. Birden fazla siteye sahipseniz yapmanız gereken işlem çok basit. Önce Google Analytics sayfasında "Yönetici" sekmesine tıklıyoruz. Ortada Mülk sütununda sitemizin adına tıklıyoruz. Açılan sekmede "Yeni Mülk Oluştur" bölümüne tıklayın. Bundan sonraki aşama yukarıda yaptığınızın aynısı. Site bilgilerini girerek izleme kodunu alıyorsunuz ve internet sitenizin temasına ekliyorsunuz.

Google Analytics ID Nedir?

  Daha önce kullandınız mı bilmiyorum ama Google analiz ID numarası bazı eklentilerde ve doğrulama işlemlerinde lazım olabiliyor. Bir üst başlıkta yönetici sekmesinden mülk kısmına gelin. Oradan site adınıza tıklayarak karşısında yazan UA ile başlayan izleme kimliğidir. Temanıza eklediğiniz kod içinde de aynı ID numarası mevcuttur.Oradan da izleme numaranızı öğrenebilirsiniz. Hatta Blogger kumanda paneli- Ayarlar- Diğer sekmelerini takip ederek en altta Google analytics izleme kimliğinizi görebilirsiniz.

Bu yazı Doğuş Hakan Yılmaz - Seo Teknikleri ve Blog İpuçları tarafından yazılmıştır.

YAZIYI PAYLAŞ

BENZER YAZILAR

SONRAKİ
« Prev Post
ÖNCEKİ
Next Post »

9 yorum

yorum YAZ
24 Nisan 2017 22:01 delete

Daha önce Blog Tecrübem' de de paylaşılmıştı bu konu hakkında bir yazıyı. Hakkını vermişsiniz anlatımın.. ara ara bu yazıların tekrarında fayda görüyorum, zira atlayabiliyoruz bu konuları, ayrıca yeni blogger arkadaşlar için de bir faydalanım sağlıyor. Elinize sağlık :)

Cevap Ver
avatar
24 Nisan 2017 22:07 delete

Benzer konular bazen denk gelebiliyor. Elimden geldiği kadar detaylı açıklamaya çalıştım. Bu tür yazılar yazarak unuttuğum veya atladığım noktaları kendime kaynak yapıyorum. Yorumunla değer kattığın için teşekkürler.

Cevap Ver
avatar
24 Nisan 2017 23:24 delete

Adsense başvurumdu aylar öncesi yapmama rağmen "Hesap etkin değil.Değerlendiriliyor" ibaresi takılı kaldı.Yeni başvuru yapamıyorum.başka hiçbir başvuru formu sayfasıa erişim mümkün değil.Bu konuda ne yapabilirim.Yardımcı olursan sevinirim.Google Analiytics adına da çok bilgilendirici yazıydı.Teşekkürler.

Cevap Ver
avatar
25 Nisan 2017 10:58 delete

Search Console var bende bilmiyorum girsinler de kimin girdiği çok önemli değil Yeterki benim bloğuma baksınlar ☺

Cevap Ver
avatar
25 Nisan 2017 11:38 delete

search console da hesabınız olması gerekli ama ayarlarını bilip, doğru yönlendirmeler yaparsanız blog sayfanızı daha çok kişi ziyaret eder.

Cevap Ver
avatar
25 Nisan 2017 11:49 delete Bu yorum yazar tarafından silindi.
avatar
25 Nisan 2017 11:50 delete

Rica ederim, başvurunuz için değerlendirme devam ediyor. Adsense reklam kodlarını blogunuza ekleyin..
image src="http://i.hizliresim.com/2rlQQd.png"/

Cevap Ver
avatar
25 Nisan 2017 16:57 delete

Detaylı, faydalı bir içerik, eline sağlık...

Cevap Ver
avatar

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösteriniz.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat ediniz.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayınız. EmoticonEmoticon