Araçlarda Yakıt Tasarrufu Nasıl Yapılır?
- Kullandığınız aracı iyi tanımanız ve neler yapabileceğini iyi bilmeniz gerekir. Ani hızlanma yaparak yüksek hacimde yakıt tüketimine neden olursunuz. Bu nedenle yavaş yavaş hızlanmak daha makul bir davranıştır.
- Gaz pedalına hiç basmamak aslında daha çok yakıt harcamanıza neden olur. Aracın yavaşlaması ve her defasında hızlanmak için gaza basılması dengesiz bir ayarlamadır. Yavaşlayıp, hızlanmaktansa ayağınızı gaz pedalından çekmeden sadece uyguladığınız baskıyı yavaşlatın.
- Gaz pedalına az da olsa sürekli basılmalıdır. Hızlanmak için kullandığınız gaz pedalından ayağınızı yavaşça çektiğinizde araç kontrollü yavaşlar ve istediğiniz kadar yavaşlamasını sağlarsınız. Motoru yıpratmak yerine hızınızı sabitleyecek şekilde pedala yüklenin.
- Aracınıza aşırı yüklenerek motoru bağırtmak yerine her zaman bir üst viteste devam edin. Araba devrini 2000-2500 arasında tutun. Tabi yol şartlarına göre durum değişebilir. Yokuş yukarı çıktığınızda bir üst vites ve bu devirde aracı kullanmanız hararete neden olabilir.
- Yokuş çıktığınızda 2500-3000 devir civarında aracı boğmadan devam etmeniz gerekir. Aynı şekilde yokuş aşağı giderken de vitesi boşa almayın. Ayağınızı gaz pedalından çekerek yüksek viteste sürüş keyfini yaşayın.
- Vites boştayken de yakıt almaya devam edeceğinden viteste kalması ve kontrolün sizde olması daha faydalıdır.
- Yüksek hız yapmaktan kaçınarakta yakıt tasarrufu sağlanır. 90 km hızdan sonrası tüketimi hızlandıracaktır. Hızınız arttıkça harcadığınız yakıt %30-40 artar.
- Motor bakımını zamanında ve aksatmadan yaptırmak gerekir.
- Filtreleri zamanında değiştirmek, klimayı gerekmedikçe açmamak, tekerlerin basınç seviyesini yaz-kış ayarında yaptırmak gerekir.
- Yakıt aldığınızda her zaman aynı yerden almaya ve kalitesine özen gösterilmelidir.
- Devamlı frene basmak yerine yoldaki engelleri önceden kestirerek gaz pedalından ayağınızı yavaşça çekin. (Kırmızı ışığın yandığını gördüğünüzde sonuna kadar gidip ani frene basmaktansa kontrollü şekilde yavaşlayarak mesafeyi ayarlamalısınız.)
- Yüksek vites düşük devirde kullanılmalı 1. ve 2. viteste hız yapılmamalıdır.
- Araç ilk çalıştırıldığında rölanti süresi kısa tutulmalıdır. 30 sn-1 dk arası olmalıdır.
- Seyir esnasında camların kapalı olması yakıt tasarrufu sağlar.
- Aracın fabrika çıkışı yapısını bozacak eklemeler yapılmamalıdır.
Taviyen için teşekkürler .
YanıtlaSil