Tükenmişlik Sendromu Nedir? Nedenleri Nelerdir?

tükenmişlik sendromu nedir? nedenleri nelerdir?

  Hayat şartlarıyla beraber yeni yeni psikolojik sorunlar üretmeye devam ediyor. İş hayatı, ev geçimi, kişisel sorunlar derken kendimize yetemeyeceğimiz sendromlar oluşmaya başladı. Tükenmişlik sendromu da aşırı hırsın ve çalışmanın sonucunda yorularak isyan etme süreci denilebilir. Yoğun talepleri karşılamak için ruhsal ve fiziksel açıdan enerjinin sömürülmesidir.

  Hayat yarattığı stresler ile her geçen gün yeni hastalıklar ve problemler doğuruyor. Hastalık değişen kapsamıyla artık verimsiz ve halsiz düşmek için bünyedeki bakterileri aşmış durumdadır. Tükenmişlik sendromu öyle bir hal almıştır ki tanımını bilmediğiniz, sebebini kestiremediğiniz hastalıktır. Kişi üzerindeki etkileri ile aşırı yorgunluk, mutsuzluk ve hiçbir şeye yetemez olduğunu düşünmeye başlar. Yaşadığınız sendrom duygusal çöküş ve duyarsızlaşma sonuçlarını doğurur.

  Tükenmişlik sendromu bir bakıma depresyon olarak tanımlanabilir. Bu sendroma yakalanan kişi kendine daha çok zaman ayırarak çözüm yolu arayabilir. Herhangi bir meslek grubu çalışanı bu hastalığa yakalanabilir.

Genel Olarak Tükenmişlik Sendromu'nun Nedenleri Nelerdir?

  • Aşırı hırs ve sonuçları
  • Sorumlulukların belirsizliğinden kaynaklanan görev tanımları
  • Sevilmeden yapılan meslek bıkkınlık yapabilir.
  • Çalışma temposunu ayarlama eksikliğinden kaynaklanan aşırı yorgunluk
  • Çalışılan ortamda aldığı görev nedeniyle gereksiz olduğunun düşünülmesi
  • Uzun çalışma saatleri ile özel hayatın eksik kalması.
  • İş hayatı ve özel hayatı monoton olarak yaşamak durumunda kalması.
  • Hak ettiğini düşündüğü emeğin karşılığını alamadığında
  • Rekabetçi ortamda başkalarıyla sürekli rekabet halinde olmak ve samimiyetten uzak kalmak.
  Tükenmişlik sendromu tamamen psikolojik sorun olduğu için çözüm için hava değişikliği ve kendine daha çok zaman ayırmak yeterli olacaktır. İlaç kullanmak yerine etkilerini ortadan kaldırmak yenmek için daha iyi sonuçlar verir. Motive edici faaliyetler artırılmalıdır. Önem verdiklerinizi belirlemeli mutlu olduğunuz anları artırmalısınız. Uyku düzeni sağlığın ve mutluluğun önemli bir dönemidir. Daha az televizyon izleyerek 8 saat uyumaya özen göstermelisiniz. Sağlıklı beslenmek, spor yapmak ve sevdiğiniz hobiler edinmekte bu sendromu atlatmakta faydalı olabilir.

Bu yazı Doğuş Hakan Yılmaz tarafından yazılmıştır.

YAZIYI PAYLAŞ

BENZER YAZILAR

SONRAKİ
« Prev Post
ÖNCEKİ
Next Post »

4 yorum

yorum YAZ
25 Mart 2017 22:13 delete

Aslında hepimizde olabilecek hayta olması muhtemel nirşey bu yoğun hayat temposunda. Çok bilgilendirici bir yazı olmuş efendim ellerinize sağlık

Cevap Ver
avatar
25 Mart 2017 23:06 delete

Hayat şartları yeni yeni hastalıklar türetiyor. Teşekkürler yorum için

Cevap Ver
avatar
25 Mart 2017 23:08 delete

İçinde yaşadığım bir durum. Çıkmasını beceremedim bende uyum sağlamaya karar verdim. Malesef herkes aynı şekilde kurtulamıyor bu durumdan.

Cevap Ver
avatar
26 Mart 2017 09:48 delete

Geçmiş olsun, umarım en kısa zamanda çözüm bulursunuz.

Cevap Ver
avatar

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösteriniz.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat ediniz.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayınız. EmoticonEmoticon