Anahtar Kelime Nasıl Tespit Edilir?

Share:
etkili-anahtar-kelime-hedeflemesi

  Google algoritmaları biriktirdikleri datalar ile her geçen gün kendilerini geliştirmeye devam ediyor. Artık kullanıcıların düşüncelerini, davranışlarını tespit etmesi ve doğru sonuçları iletmesi her geçen gün artıyor. Google benzer anahtar kelimeleri ve eşleşen versiyonları sonuç olarak aynı değerlendirir. Belirli anahtar kelimelerde üst sıraları hedefleyenler için önemli bir noktadır. SEO yapmak isterken filtrelenmek ve spam durumuna düşmek en acı sonuç olabilir.

  Çiçekçilik faaliyetiyle uğraşan bir site bu konuda üst sıralarda çıkmak isteyeceğinden "çiçekçilik", "çiçekçilik işi", "çiçekçilik mesleği" gibi sonuçlara odaklanarak sitelerinde kullanımlarını artırmak ister. Ancak dikkat edilmesi gereken nokta Google nazarında bu kelimelerin aynı anlamı ifade etmesidir. Farkında olunmadan anahtar kelime yoğunluğunu artırmak filtreyle sonuçlanabilir.

  Google Adwords Keyword Tool yöntemini kullanarak sorgulama yaptığınızda hacim olarak birebir aynı aranma sonuçlarını veriyorsa Google açısından aynı kelime özelliğindedir. SEO çalışmalarını spam haline getirmemek için benzer anahtar kelimelere dikkat edilmelidir. Arama motorları artık sadece anahtar kelimelere değil benzerlerine de baktığından yerleştirirken özen gösterilmelidir. Kısaca bir kaç ipucunu bilmeli ve ziyaretçiler için yazılar paylaşmalısınız.

Anahtar Kelime İpuçları: 
  1. İlk olarak temel anlamda da olsa SEO'nun kavranmış olması gerekir.
  2. Google Trends, Google Adwords Keyword Tool, Keyword io gibi araçları anahtar kelime araştırması için kullanın. Bu şekilde yol haritanızı belirlemiş olur ve hedefinize daha doğru yoldan varmış olursunuz.
  3. Hedef kitlenin araştırması yapılarak talepleri ve ifadeleri üzerinde yoğunlaşın.
  4. Yazılarınızı paylaşmadan önce benzer makaleleri bulun ve analiz ederek nasıl faydalandığını tespit edin.
  5. Anahtar kelimelerin eş anlamlı kullanımlarını belirleyin.
  6. Başka önemli sitelerde anahtar kelime analizi için SEOmoz ayıklayıcıyı kullanabilirsiniz.
  7. Benzer anahtar kelimeleri çoğaltarak kullanabilirsiniz. "Blog yazarak para kazanma", "Blogdan para kazanma", "Blog ile para kazanılır mı?" gibi.
  8. Google Search Consol'da arama trafiği - search analytics  sekmelerini kullanarak ziyaretçilerin aradığı kelimelere ulaşabilirsiniz. Gösterim ve tıklanma oranlarına göre anahtar kelimenize yoğunlaşabilirsiniz. 
Anahtar Kelime Nasıl Bulunur?

→  İçeriğinizin veya sayfanızın anahtar kelimesini belirlerken öncelik o kelimenin hacmi olmalıdır. Yani tespit etiğiniz kelime insanlar tarafından yeterince aranıyor mu? Aranma sayısı ne kadar? Yukarıda 2. maddede saydığım yöntemlerle bu tespiti yapabilirsiniz. Kelimeleri manuel olarak aratarak doğru sonuca ulaşmak daha iyi olacaktır. 

→  Hacim yüksek ama rekabet çok ya da hacim az ama rekabet düşük seviyede kelimelerle karşılaşabilirsiniz. Yüksek rekabet kelimeler için savaşmanız gerekir ve muhtemelen rakipleriniz çok kuvvetlidir. Bu nedenle kendinize orta karar bir kelime seçerek faklı versiyonlarını üretebilirsiniz. 

→  Google arama sırasında otomatik tamamlama yaparak ne aradığınızı tahmin edebiliyor. Bu normal bir kullanıcı için kolaylık webmaster için iyi bir tespit yeri olabilir. Buradan alacağınız ipuçları ile konuyla alakalı kelimeler türetmiş olursunuz. Aşağıda gördüğünüz gibi sadece arama çubuğuna ilgili kelimeyi yazarak farklı versiyonlarını öğrenmiş olduk. Aldığınız bu tavsiyelerin Google tarafından verildiğini unutmayın!



→  Uzun kuyruklu anahtar kelimeler genelde unutulur veya dikkate alınmaz. Halbuki anahtar kelimenizi çoğaltmak ve hedefinize daha kolay ulaşmak için uzun kuyruklu yöntemi uygulamalısınız. Anahtar kelimenin kendisine odaklandığınızda hacmi yüksek olanı seçersiniz. Ancak uzun kuyruklu olarak aratıldığında düşük hacimli olan kelime daha fazla öne çıkabilir. 

1. Anahtar Kelime: 7,000
2. Anahtar Kelime: 5,000 olsun. 

1. Anahtar Kelime 

Uzun Kuyruklu 1: 1,750
Uzun Kuyruklu 2: 1,500
Uzun Kuyruklu 3: 1,200
Toplam                : 4,450

2. Anahtar Kelime

Uzun Kuyruklu 1: 2,750
Uzun Kuyruklu 2: 1,800
Uzun Kuyruklu 3: 1,400
Toplam                : 5,950 şeklinde sonucu 2. anahtar kelime lehine çevirebilir.

→  Rakip analizini yaparak istediğiniz anahtar kelimede yükselmeniz mümkün. Burada ihtiyacınız olan şey markalaşmak için zaman, seo için backlink kalitesi ve sayısı, rakibin site içi optimizasyonu nasıl yaptığıdır. Rakiplerinizin açıklarını tespit ederek o konularda ön plana çıkmaya çalışmalısınız. Yüksek hacimli ve rekabet seviyesi yüksek kelimelere yüklenmek yerine rekabet seviyesinin düşük ancak getirisinin fazla olduğu kelimeler seçerek başarı yakalamanız mümkün.
✔ Bu içeriği beğendiyseniz lütfen paylaşın ⤵

10 yorum:

  1. Bu konu SEO açısından oldukça önem arz etmekte. Eline sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ben Uber Suggest ikullanıyorum kelime örenkleri için.Bu yazıda çok faydalı olmauş teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzla katkıda bulunduğunuz için teşekkürler..Tavsiyeniz fayda sağlayacaktır

      Sil
  3. Benim işim biraz zor gibi yazılar kısa oluyor. Film adlarını anahtar kelime olarak veriyorum. Arada uzun yazı yazarsam çeşitlilik yapabiliyorum. AdWords ve diğerlerini şimdiye kadar kullanmadım ama yazınız sayesinde girip inceledim...
    Paylaşım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film tanıtımı yapmak bu konular için kısıtlı olabilir..Ben blog üzerinden film eklediğim için kendi yorumumu ekliyorum daha sonra konusunu kendim yazıyorum..Başarılar dilerim..

      Sil
  4. Ben hiç dikkat etmiyorum bu detaylara.

    YanıtlaSil
  5. Doğal ve özgün olmak iyi bir şey ama anahtar kelimeler yazıları güçlendirecek yöntemdir.

    YanıtlaSil
  6. çok faydalı bir yazı evernote notlarımın arasına kaydettim. :) çok teşekkürler

    YanıtlaSil

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösterin.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat edin.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayın.
4) Yorum yaparken link eklemeyin.

Seo Teknikleri ve Blog ipuçlarını alarak daha fazla ziyaretçi ve en yüksek verimi hedefleyin.