Etkili Anahtar Kelimenin Hedeflemesi

anahtar kelime nasıl belirlenir

Anahtar kelime hedeflemesi nasıl yapılır? Etkili anahtar kelime nasıl tespit edilir?
  Google algoritmaları biriktirdikleri datalar ile her geçen gün kendilerini geliştirmeye devam ediyor. Artık kullanıcıların düşüncelerini, davranışlarını tespit etmesi ve doğru sonuçları iletmesi her geçen gün artıyor. Google benzer anahtar kelimeleri ve eşleşen versiyonları sonuç olarak aynı değerlendirir. Belirli anahtar kelimelerde üst sıraları hedefleyenler için önemli bir noktadır. SEO yapmak isterken filtrelenmek ve spam durumuna düşmek en acı sonuç olabilir.
  Çiçekçilik faaliyetiyle uğraşan bir site bu konuda üst sıralarda çıkmak isteyeceğinden "çiçekçilik", "çiçekçilik işi", "çiçekçilik mesleği" gibi sonuçlara odaklanarak sitelerinde kullanımlarını artırmak ister. Ancak dikkat edilmesi gereken nokta Google nazarında bu kelimelerin aynı anlamı ifade etmesidir. Farkında olunmadan anahtar kelime yoğunluğunu artırmak filtreyle sonuçlanabilir.

  Google Adwords Keyword Tool yöntemini kullanarak sorgulama yaptığınızda hacim olarak birebir aynı aranma sonuçlarını veriyorsa Google açısından aynı kelime özelliğindedir. SEO çalışmalarını spam haline getirmemek için benzer anahtar kelimelere dikkat edilmelidir. Arama motorları artık sadece anahtar kelimelere değil benzerlerine de baktığından yerleştirirken özen gösterilmelidir. Kısaca bir kaç ipucunu bilmeli ve ziyaretçiler için yazılar paylaşmalısınız.

Anahtar Kelime İpuçları: 
  1. İlk olarak temel anlamda da olsa SEO'nun kavranmış olması gerekir.
  2. Google Trends, Google Adwords Keyword Tool gibi araçları anahtar kelime araştırması için kullanın. Bu şekilde yol haritanızı belirlemiş olur ve hedefinize daha doğru yoldan varmış olursunuz.
  3. Hedef kitlenin araştırması yapılarak talepleri ve ifadeleri üzerinde yoğunlaşın.
  4. Yazılarınızı paylaşmadan önce benzer makaleleri bulun ve analiz ederek nasıl faydalandığını tespit edin.
  5. Anahtar kelimelerin eş anlamlı kullanımlarını belirleyin.
  6. Başka önemli sitelerde anahtar kelime analizi için SEOmoz ayıklayıcıyı kullanabilirsiniz.
  7. Benzer anahtar kelimeleri çoğaltarak kullanabilirsiniz. "Blog yazarak para kazanma", "Blogdan para kazanma", "Blog ile para kazanılır mı?" gibi.
  8. Google Search Consol'da arama trafiği - search analytics  sekmelerini kullanarak ziyaretçilerin aradığı kelimelere ulaşabilirsiniz. Gösterim ve tıklanma oranlarına göre anahtar kelimenize yoğunlaşabilirsiniz. 
Bu yazı Doğuş Hakan Yılmaz - Seo Teknikleri ve Blog İpuçları tarafından yazılmıştır.

YAZIYI PAYLAŞ

BENZER YAZILAR

SONRAKİ
« Prev Post
ÖNCEKİ
Next Post »

10 yorum

yorum YAZ
7 Mart 2017 16:39 delete

Bu konu SEO açısından oldukça önem arz etmekte. Eline sağlık...

Cevap Ver
avatar
8 Mart 2017 11:24 delete

Ben Uber Suggest ikullanıyorum kelime örenkleri için.Bu yazıda çok faydalı olmauş teşekkürler.

Cevap Ver
avatar
8 Mart 2017 18:23 delete

Yorumunuzla katkıda bulunduğunuz için teşekkürler..Tavsiyeniz fayda sağlayacaktır

Cevap Ver
avatar
8 Mart 2017 18:37 delete

Benim işim biraz zor gibi yazılar kısa oluyor. Film adlarını anahtar kelime olarak veriyorum. Arada uzun yazı yazarsam çeşitlilik yapabiliyorum. AdWords ve diğerlerini şimdiye kadar kullanmadım ama yazınız sayesinde girip inceledim...
Paylaşım için teşekkürler. :)

Cevap Ver
avatar
8 Mart 2017 20:52 delete

Film tanıtımı yapmak bu konular için kısıtlı olabilir..Ben blog üzerinden film eklediğim için kendi yorumumu ekliyorum daha sonra konusunu kendim yazıyorum..Başarılar dilerim..

Cevap Ver
avatar
9 Mart 2017 15:46 delete

Ben hiç dikkat etmiyorum bu detaylara.

Cevap Ver
avatar
9 Mart 2017 18:23 delete

Doğal ve özgün olmak iyi bir şey ama anahtar kelimeler yazıları güçlendirecek yöntemdir.

Cevap Ver
avatar
14 Mart 2017 14:30 delete

çok faydalı bir yazı evernote notlarımın arasına kaydettim. :) çok teşekkürler

Cevap Ver
avatar
14 Mart 2017 15:45 delete

Hoşgeldiniz, faydalı olmasını dilerim..

Cevap Ver
avatar

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösteriniz.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat ediniz.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayınız. EmoticonEmoticon