Şikayet Etmeden Önce Düşünün

hayata karşı memnuniyetsiz insanlar

  Hayat insanlara ve diğer tüm canlılara bahşedilmiş lütuftur aslında. Hiçbir şeyin kıymetini bilmediğimiz gibi hayatında kıymetini kısa zamanda anlayamıyoruz. Ekonomik zorluklar, örnek alınan ulaşılmaz hayatlar, işini sevmeme gibi fazlasıyla sıralanabilecek nedenlerden ötürü şikayet ederek yaşamaya çalışırız bir kısmımız. Sürekli şikayet ederek, hep olumsuz yönleri görerek gerçek güzellikleri gözden kaçırmış oluruz. Bakış açımızı değiştirdiğimiz de aslında belki de kendimizi şanslı bile hissedebiliriz. Şöyle ki bende şikayet furyasına katılarak bu hataya düşüyordum. Kısa zaman önce işimle alakalı beklentilerim bir türlü yerine gelmediğinden ve daha önceki yazımda belirttiğim kararlarım(kararlarınızda aceleci olmayın.)nedeniyle hayat bana bir kaç beden dar gelmeye başlamıştı. Kendime ızdırap etmeye devam ettikçe her şeyi eleştirmeye başladım. Yükselen benzin fiyatları, market raflarında fiyatların yüksek olması, trafik sorunları, dışarıda yediğim yemekler gibi her konuyu hunharca eleştiriyordum. Hatta kendimi o kadar sıktım ki işimden istifa edip, yurt dışına yerleşmek için vize başvurusunda bulundum. Bu beklenti beni biraz yatıştırmıştı çünkü sonunda kurtulacaktım ümidi vardı. 

  Avrupa da hayat daha ucuz, parası daha değerli gelmişti bana. Neyse ki allahtan vize sonucu olumsuz geldi ve sanki bir şey dank dedi. Ya vize çıksaydı ben dilini bile bilmediğim yerlerde ne kadar kolaylıklar yaşayacaktım. Para kazandım diyelim ama bilmediğim kültürde hangi hayalimi gerçekleştirecektim. O parayı yemek için yine ülkeme gelmeyecek miydim? Bu soruların aydınlattığı yolda düşünerek üstümde inanılmaz bir rahatlama oldu ve halime razı olmam gerektiğini anladım ve günler daha zevkli bir hal almaya başladı. Benim beğenmediğim ve elimin tersiyle itmeye karar verdiğim hayat belki birçok insanın hayaliydi. Televizyon da görüyoruz neler yaşanıyor, ne yokluklar çekiliyor.

  Bu nedenle hayattan şikayet etmeden önce kazanımlarınızı bir kere daha düşünün derim. Olumlu taraflarını gördüğünüzde daha çekilir sorunlarınız oluyor en azından. Önceden yaptığım işi sevmeden yapardım şimdi severek yapmaya çalıştığımda, halledilmeyecek hiçbir iş olmadığını felsefe edindim ve bu sayede eve akşam daha mutlu gidiyorum. Sürekli şikayet etme psikolojisine kapılan birisi iseniz tavsiyem önceliğiniz elinizdekilerin artı yönlerini görmek olsun. Bardağın yarısı neden boş demektense yarımda olsa dolu bardağım var demek gerektiğini düşünüyorum. Empati kurmayı ilke edinirseniz sorunlarınızın başkalarından daha fazla olmadığını görürsünüz. Sağlık probleminiz olmadıktan sonra hiçbir şey çözülemez değildir. Önce beden ve ruh sağlığınızı dinç tutmalısınız ki düşüncelerinizde tutarlı ve güçlü olsun. Memnuniyetsiz insan olmayın ki eksiklikler kronikleşmesin.


YAZIYI PAYLAŞ

BENZER YAZILAR

SONRAKİ
« Prev Post
ÖNCEKİ
Next Post »

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösteriniz.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat ediniz.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayınız. EmoticonEmoticon