Kararlarınızda Aceleci Olmayın

Kararlarınızda aceleci olmayın

  Hayat bazen kararlar almamız için bize seçenekler sunar. Bazı insanlar monoton bir hayata razı olur ve ağrısız başım dertsiz aşım diyerek yaşamına bakar. Bazıları da benim gibi poposunda kuş varmış gibi elindekiyle bir zaman sonra yetinemez. İşte seçeneklerin sunulduğu hayat benimki gibi olanlardır. Herkes kendi hayatını yaşar tabi ki ama aile yapısı, çevresel etkenler ve işinin önemi gibi faktörler karar almanı zorlaştırabilir. Özellikle bir de evliysen ve kendin aile olmuşsan sorumluluk çok büyüktür. Ben İstanbul'dan Muğla'ya yerleşmeye karar verdim. Hiç tanımadığım, görmediğim bir yere her şeyi geride bırakarak yerleşmeye karar verdim. O zamanlar bunu yapmam için bir düzine sebebim vardı. 

  İstanbul'un trafiği, iş yerinin çok uzak oluşu, hayatın pahalı olması gibi sebeplerdi bunlar. Bu kararımı duyurduğum da önce herkesle mücadele ettim, niyetimi anlatmaya çalıştım ama onlara da hak vermek lazım çünkü büyük riskti. Kimisi destek oldu kimisi de ne işin var kurulu düzenini bozma dediler. Böyle günlerde akrabanızı da arkadaşınızı da iyi tanıyorsunuz onu söyleyeyim. Neyse öyle ya da böyle dediğimi yaptım ve epey zorluklar yaşadım. Gideceğim yere yaklaştığımda ilk pişmanlığımı yaşadım. İstanbul gibi mega kentten küçük bir ilçeye geldim sessiz, yollar boş ve her yer yeşil(pişman olduğum şeye bak!). İnsanlarla tanışmak, kendimize göre ev bulmak falan derken 3-5 gün otel macerası. Ardından düzenimizi kurmaya başladık ama hep aksilikler peşimizi bırakmadı. Yaşadığımız yer merkeze çok uzak kalıyor her alışverişte 45 dakika yol gidiyoruz.(arabanın dili olsa da konuşsa). Hayat ucuz, kira ucuz ama bu seferde yalnız kaldık, aile özlemi derken beklentilerimiz ve bulduklarımızı kıyasladığımda 1 sene geçmesine rağmen en büyük pişmanlığım oldu. 

  Artı yönleri de var ama teraziye koyduğumda eksi yönleri ağır bastığı için acele etmemeliydim diyorum şimdi. Bu yazıyı yazarken amacım hayatın bir dönemecinde karar vermeniz gerekiyorsa 3 kere düşünün 10 kere danışın sonra akışına bırakın. Her insanın mizacı farklıdır, ben mantığımla hareket ettiğim için genelde kararlarımı kendim aldım hep. İşin duygusal tarafının da olduğunu unutmayın derim bazı hatalar büyük derslere sebep olabiliyor. Bir çıkmaza giriyorsunuz ve her yer kapı duvar oluyor. Ne saçınızı beyazlatın ne de keşke diyerek yaşayın. Fırsatları değerlendirmekten yanayım ben bugün burada yarın başka bir yerde ama en azından yeni insanlar , yeni coğrafyalar ile tecrübe ediniyorum diyelim(Kendimi avutuyorum galiba).Ben bunu yapmasaydım hep keşke diyecektim ama şimdi yeni bir karar almam lazım...
  Geçmişiniz size kalan tek şeydir aldığınız veya alacağınız her karar yarınınızı belirlerken dönüp geriye baktığınız yol haritası olacaktır.

YAZIYI PAYLAŞ

BENZER YAZILAR

SONRAKİ
« Prev Post
ÖNCEKİ
Next Post »

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösteriniz.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat ediniz.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayınız. EmoticonEmoticon