Yılmaz Erdoğan Ekşi Elmalar Filmi

ekşi elmalar filmi duygulandırdı
Ekşi Elmalar - Yılmaz Erdoğan
Yapım Yılı:2016 
Filmin Adı:Ekşi Elmalar

  Bugün izleme fırsatı bulduğum Yılmaz Erdoğan'ın yazıp, yönettiği Ekşi Elmalardan bahsetmek istiyorum. Öncelikle filmi izlemem'deki amaç tabi kadronun kalitesi ve yaşadığım coğrafyada çekilmiş olmasıdır. (Ayrıca yakınım bu filmin çekimlerine gitmişti yaylaya göçte kalabalık içindeydi yani ona göre). Neyse havalı tarafımı bir kenara bırakarak filmden bahsetmek istiyorum. Aşk veya dram türlerinde pek fazla Türk filmlerini tercih edemiyorum ama bu filme gittiğime memnun kaldım en azından. Daha önce izlediğim Halil Sezai'nin oynadığı İncir Reçeli'nin ilk filminde gözümden yaş gelmişti sonra Çağatay Ulusoy'un baş rol aldığı  Delibal filminde bir kaç damla yaş süzülmüştü. Şimdi de Yılmaz Erdoğan'ın mesaj içerikli bu filminde duygulandım doğrusu. Filmden neler aldığımı bahsetmek gerekirse eskiden hayatın ne kadar dolu olduğunu, mutluluk için fazla bir şeye gerek olmadığını, sevmenin bir lütuf olduğunu gördüm. Ayrıca erkek egemenliğinin tavan yaptığı, yok derecesinde sosyallik ile zindan hayatının örneğini izledim. Hayatın pamuk ipliğine bağlı olduğunu hatırlatırcasına nasıl dağıldığını, hayal kırıklıklarına takılı kalmayı seyrettim. Kibirli, baskıcı, acımasız bir Reis'in çöküşünü gördüm yeri gelince çok üzüldüm bulunduğu duruma yeri geldi hak etti dedim içimden.

  Filme senaryo olarak diyecek bir şey yok zaten ama bir de yönetmen olarak çok şey katılmış. Efektler çok yerinde kullanılmış. Sonuçta filmin çekildiği yerin Muğla'nın Köyceğiz ilçesi olduğunu biliyorum filme özel köy kurulduğunu biliyorum ama filmi izlerken Hakkari de hissettim gerçekten.(Sadece şelale de ders sahnesi vardı oraya daha önce gittiğimden kanmadım;)) Hakkını vermek lazım o yüzden gitmeyenler varsa tavsiye ederim. Kaliteli, güzel vakit geçireceksiniz. En azından ben günümü güzel geçirdiğimi düşünüyorum.

"Ancak bu günü hayal edecek kadar aklı olanlar yarının sahibi olamazlar."


Ekşi Elmalar Fragman:




 Bu yazı Doğuş Hakan Yılmaz tarafından yazılmıştır.

YAZIYI PAYLAŞ

BENZER YAZILAR

SONRAKİ
« Prev Post
ÖNCEKİ
Next Post »

YORUM YAPARAK KATKIDA BULUNABİLİRSİNİZ...

1) Yaptığınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösteriniz.
2) Yazım ve dil bilgisi kurallarına mümkün olduğunca dikkat ediniz.
3) Kullandığınız üslubun sizi yansıttığını unutmayınız. EmoticonEmoticon